Change Language :
I. verzió, kiállítási stand 01 január 2024
Az igus® GmbH panaszeljárása lehetővé teszi minden potenciálisan érintett személy számára, hogy felhívja a figyelmet az emberi jogi vagy környezeti kockázatokra és kötelességszegésekre, amelyek az igus® GmbH saját üzleti területén vagy egy beszállító üzleti területén a teljes ellátási lánc mentén végzett gazdasági tevékenységei következtében merültek fel.
Az igus® komolyan veszi az LkSG követelményeit, és célunk, hogy a beszállítói lánc mentén a lehetséges visszaéléseket már korai szakaszban felismerjük és a megfelelő intézkedéseket kezdeményezzük.
Az igus® ezt különösen azzal éri el, hogy biztosítja, hogy az LkSG-vel kapcsolatos lehetséges jogsértésekről szóló információkat jelenteni lehessen nekünk, és hogy ezeket következetesen nyomon kövessük.
Az igus® által létrehozott panaszeljárást minden munkavállaló és a beszállítói láncunkban dolgozó személy igénybe veheti, hogy tájékoztassa az igus® az emberi jogi vagy környezeti kockázatokról vagy jogsértésekről.
Biztosítva van, hogy a bejelentés névtelenül és bizalmasan tehető meg. Ez lehetővé teszi az igus® számára, hogy a kockázatokat korai szakaszban felismerje, és a legjobb esetben megoldja azokat, mielőtt az emberek vagy a környezet kárt szenvednének.
A megfelelőség megsértésének bejelentésére különböző belső csatornák állnak rendelkezésre (pl. bejelentés a feletteseknek vagy a munkavállalói képviselőknek), és az igus whistleblower rendszer® mind a belső, mind a külső bejelentésekhez rendelkezésre áll. Ezt korlátlanul használhatja bárki
a beszállítói láncunk mentén. A megfelelési szabályok megsértését világszerte, éjjel-nappal, különböző nyelveken és ingyenesen lehet jelenteni a "" néhány kattintással az online bejelentő
rendszerünkön keresztül(reporting-channel.com). A bejelentés benyújtásakor a jelentés középpontjában az emberi jogi és környezeti kockázatoknak vagy a német vállalatirányítási kódexben meghatározott kötelességszegéseknek kell állniuk. § 2. § (2) és (3) bekezdés LkSG.
Az emberi jogokkal
kapcsolatos tilalmak közé
A kezdeti értékelés részeként a HR megállapítja, hogy a jelentés releváns-e az emberi jogi vagy környezeti kockázatok vagy kötelességszegések szempontjából, és hogy a benyújtott jelentés helyes-e. Ezt követi a lehetséges következmények kockázatértékelése, például egy kockázati mátrix segítségével.
A bejelentést tevő személy azonnali visszajelzést kap arról, hogy a bejelentést rögzítették. Továbbá a portálon keresztül, védett környezetben időközi státuszjelentéseket küldenek a bejelentőknek az egyes feldolgozási lépésekről és a végeredményről.
Ha a relevancia és az első gyanú beigazolódik, a lehető leggyorsabban belső vizsgálati eljárást indítunk a tények tisztázása érdekében. A jelentést részletesen megvizsgáljuk.
A vizsgálat befejezése után az igus® ellenőrzi, hogy szükségesek-e intézkedések a jogsértés megszüntetésére, minimalizálására vagy jövőbeli megelőzésére. E célból elemezzük a konkrét korrekciós és javítási igényt. Ennek az elemzésnek része a jogsértés által érintett személyek csoportjának elvárásainak figyelembevétele is. A szükséges intézkedések lehetnek tisztán belső intézkedések az üzletágunkon belül, mint például folyamatok kiigazítása, új irányelvek vagy jobb képzési koncepciók. Szükséges lehet azonban a harmadik felekkel és harmadik felekkel szembeni intézkedésekre is. Az intézkedések végrehajtását megfelelően nyomon követjük, és azok hatékonyságát apró folyamatlépésekben részletesen megvizsgáljuk.
Minden jelentést, vizsgálati tevékenységet és vizsgálati eredményt dokumentálnak és meghatározott helyeken archiválnak. Ezeket a vonatkozó jogi követelményeknek és adatvédelmi időszakoknak megfelelően tárolják. Az e dokumentumok megtekintésének és hozzáférésének jogai szigorúan szabályozottak. Ezen túlmenően, amennyiben a törvény előírja, minden érintett felet tájékoztatunk az elvégzett vizsgálatokról és az ezzel összefüggésben feldolgozott személyes adatokról.
A jelentések feldolgozásából származó megállapításokat figyelembe veszik a kockázatelemzés során. A jelentések számáról és kezeléséről éves jelentés készül és kerül közzétételre. Ezenkívül ad hoc jelentéseket is benyújtanak a vezetőségnek.
A panaszkezelési eljárásunkkal kapcsolatban a fent leírt rendszerek és folyamatok hatékonyságát eseti alapon, de legalább évente egyszer felülvizsgáljuk.
Az esetleges emberi jogi vagy környezeti kockázatokra vagy jogsértésekre vonatkozó információk nagy értéket képviselnek az igus® és a beszállítói láncunk számára.
Ezért a teljes panaszeljárás során lehetőség van névtelen párbeszédre. Az anonim eszmecsere bizalmas jellege mindenkor biztosított. Az IP-cím nem kerül naplózásra. A bejelentő technikai védelme érdekében a következő eljárásokat vezettük be:
Az igus® panaszkezelési eljáráson keresztül történő bejelentéssel a bejelentő személynek semmilyen negatív következménnyel nem kell szembenéznie. Az adatcsere titkossága mindenkor biztosított (lásd a 3. pontot), és megfelelő intézkedésekkel belsőleg is garantált.
Ha bármilyen észrevétele vagy javaslata van a panaszkezelési eljárásunkkal kapcsolatban, kérjük, vegye fel a kapcsolatot HR osztályunkkal a 02203/9639 - 151-es telefonszámon.