Utasbeszállító hidak

Sokkal kényelmetlenebb lenne nélkülük a repülés: az utasbeszállító híd (más néven utashíd, vagy folyosó) segítségével világszerte repülőterek ezrein szállhatunk be a repülőgépbe az időjárástól védve, szintemelkedés nélkül. A repülés korai éveiben a beszállás még sokkal egyszerűbb volt. A kis, propelleres gépeket beépített lépcsőkkel szerelték fel, melyeket egyszerűen csak leengedtek. A kisebb repülőgépekben még napjainkban is gyakran találkozhatunk ezzel a megoldással, hiszen esetükben az utasbeszállító híd emelkedése túl meredek lenne.
Hogy nézne ki a beszállás utasbeszállító híd nélkül? A modern kereskedelmi repülőgépek beszállási magassága akár a 4 métert is elérheti. Az olyan hatalmas utasszállítók, mint az Airbus A380 esetében az utasoknak két emeletet kellene megmászniuk. Ehhez nagyon magas lépcsőfokokra lenne szükség. Így a családosok, az idősebbek és a fogyatékkal élő emberek számára nehézséget jelentene a beszállás. Nem beszélve az időjárás és a szél ellen nyújtott védelemről.
 
Az utasbeszállító hidak működési elve egyszerű: a híd egyik végét stabilan rögzítik a repülőtér épületéhez. Míg a másik felét rugalmas csapágyazással látják el, hogy szabadon rákapcsolhassák a különböző típusú repülőgépekre. Ki kell tehát egyenlíteni a repülőgépek ajtajainak magasságkülönbségét, valamint a különböző repülőgépek hossz- és szélességbeli eltéréseit. Ezért a folyosókban számos cső található, melyek segítségével a folyosó teleszkóposan ki-be mozgatható, valamint egy vagy több emelő egység is helyet kap. Ezek a teleszkópos hidak az utasbeszállító hidak leginkább változtatható típusai. A kevésbé flexibilis megoldások gyakran csak bizonyos típusú repülőgépekhez használhatók, és ez korlátozza a repülőtér járatfogadását.
Az utasbeszállító hidat elektromotorral hajtják meg. Ennek az irányításához elektromos és adatkábelekre van szükség. Az egyes elemek mozgása nem túl gyors. Mindazonáltal, a kábeleket védeni kell a meghibásodástól. Mivel általában a folyosón kívül helyezkednek el, ellen kell állniuk a szélnek és az időjárás viszontagságainak.
Utasbeszállító híd terve

Az igus termékek előnyei az utasbeszállító hidakban

Mivel az állásidő csökkentése és az utashidak folyamatos üzemelése a cél, a mechanikus mozgatásnak gördülékenyen kell üzemelnie. Egy utasbeszállító híd leállása következtében nem csak a repülőtér és a járat üzemeltetőit éri közvetlen anyagi kár, hanem az utasokat is, akik kényelmesen, biztonságosan és időben szeretnének repülni.
Az igus alkatrészek utasbeszállító hidakban történő alkalmazása mellett szól magasfokú megbízhatóságuk. Az e-chain system energialánc rendszerek segítségével biztonságosan megoldható a folyosó kábeleinek mozgatása. A teleszkóp csatornákban a löketek iránya többnyire vízszintes, míg az emelőegységekben függőleges. e-chain energialáncaink tartósak, hosszú élettartamukkal számolni lehet. Beépítésük helytakarékos, így a lelógó kábelek nem hatnak zavaróan a folyosó külső megjelenésére. Az e-chain energialáncok segítségével bármilyen kábel vezethető (táp- és vezérlőkábelek, hidraulika, pneumatika, stb.)
 
Az e-chain system energialánc rendszerek segítségével akár 50%-kal csökkenthető a felhasznált kábelek hossza (közepes betáplálás esetén) és megelőzhető a kábelek károsodása az irányítatlan himbálózás, lengés, becsípődés, és egyéb külső mechanikus terhelések következtében. Az alacsony karbantartási igény révén csökken az állásidő. Az e-chain system energialánc rendszerek az igus chainflex kábelekkel működnek ideálisan, melyek az e-chain energialáncokhoz hasonlóan ellenállók a magas hőmérséklettel, a napsütéssel, az esővel és a hóval szemben.

Termékek utasbeszállító hidakban történő felhasználásra
 

Energiaellátó láncok

  • Csövek és tömlők védelme
  • Helytakarékos beépítés és rövidebb kábelhossz (az úszókábeles megoldás helyett)
  • Akár 800 méteres elmozdulás is lehetséges
  • Könnyű beszerelés a láncszemek gyors nyitása és szétválasztása révén
  • Jelentéktelen kopás a speciálisan optimalizált igus nagyteljesítményű polimerek révén
  • Magas stabilitású, kábelkímélő műanyag keresztrudak
  • Moduláris belső elválasztási rendszer a hosszabb élettartam érdekében
  • Széles termékválaszték szinte bármely alkalmazáshoz
  • Egyedi alkalmazási területekre speciális alapanyagok is elérhetők
  • Rengeteg tartozékkal készletről kaphatók
  • Max. 7000°körkörös mozgás
Utasbeszálló hidakba ajánljuk: E2/200 sorozatE4.1 sorozatE4/400 sorozattriflex R 3D energialáncok
E4.1L

Kábelek mozgó rendszerekhez

  • 25 év tapasztalat – 36 hónap garancia
  • Kábelek a legnagyobb választékban: 1 354 különböző típusú kábel adat-, busz-, és hibrid rendszerekhez.
  • Nincs vágási felár
  • Előre számítható élettartam
  • Különböző típusú mozgásokhoz: vízszintes, függőleges, csavarodó
  • Ingyenesen elérhető termékminták
  • 50%-os időmegtakarítás a kábelek blankolásakor az egyedi CFRIP technológia révén
  • 1 méteres hosszúságtól, 24 órán belül, készletről kapható
chainflex CF270.UL.D kábel

Már használat közben is bizonyított

Utasbeszállító híd energialánccal

Modern energialánc rendszer a Köln/Bonn repülőtéren

A híd vezérlő rendszerét és a repülőgépet ellátó kábelek jövőbeni biztonságos vezetése érdekében a Köln/Bonn repülőtér nyolc utasbeszállító hídját szerelték fel utólag energialáncokkal, hogy a korszerűsítsék őket az elkövetkező évtizedek igényeinek megfelelően.
Energialáncok utasbeszállító híd alatt

Energialáncokra cserélték a függesztett kábeleket a utah-i repülőtéren

Ebben az esetben olyan energialáncokkal oldották meg az utasbeszállító hidak kábelvezetését, amelyek teleszkóposan egymás felett futnak. Ezek váltják fel a korábbi függesztett kábeleket, melyek megbízhatatlannak bizonyultak. Oldalra szerelve ezek a láncok különösen kompaktak.