Kérjük, válasszon kiszállítási helyet

Az ország/régió kiválasztása befolyásolhatja az árat, a szállítási lehetőségeket és a termékválasztékot.
Kapcsolattartóm
igus® Hungária Kft.- iroda

Ipari Park utca 10.

H-1044 Budapest

+36 1 3066486
+36 1 4310374
HU(HU)

Utasbeszállító hidak

Sokkal kényelmetlenebb lenne nélkülük a repülés: az utasbeszállító híd (más néven utashíd, vagy folyosó) segítségével világszerte repülőterek ezrein szállhatunk be a repülőgépbe az időjárástól védve, szintemelkedés nélkül. A repülés korai éveiben a beszállás még sokkal egyszerűbb volt. A kis, propelleres gépeket beépített lépcsőkkel szerelték fel, melyeket egyszerűen csak leengedtek. A kisebb repülőgépekben még napjainkban is gyakran találkozhatunk ezzel a megoldással, hiszen esetükben az utasbeszállító híd emelkedése túl meredek lenne.
Hogy nézne ki a beszállás utasbeszállító híd nélkül? A modern kereskedelmi repülőgépek beszállási magassága akár a 4 métert is elérheti. Az olyan hatalmas utasszállítók, mint az Airbus A380 esetében az utasoknak két emeletet kellene megmászniuk. Ehhez nagyon magas lépcsőfokokra lenne szükség. Így a családosok, az idősebbek és a fogyatékkal élő emberek számára nehézséget jelentene a beszállás. Nem beszélve az időjárás és a szél ellen nyújtott védelemről.
 
Az utasbeszállító hidak működési elve egyszerű: a híd egyik végét stabilan rögzítik a repülőtér épületéhez. Míg a másik felét rugalmas csapágyazással látják el, hogy szabadon rákapcsolhassák a különböző típusú repülőgépekre. Ki kell tehát egyenlíteni a repülőgépek ajtajainak magasságkülönbségét, valamint a különböző repülőgépek hossz- és szélességbeli eltéréseit. Ezért a folyosókban számos cső található, melyek segítségével a folyosó teleszkóposan ki-be mozgatható, valamint egy vagy több emelő egység is helyet kap. Ezek a teleszkópos hidak az utasbeszállító hidak leginkább változtatható típusai. A kevésbé flexibilis megoldások gyakran csak bizonyos típusú repülőgépekhez használhatók, és ez korlátozza a repülőtér járatfogadását.
Az utasbeszállító hidat elektromotorral hajtják meg. Ennek az irányításához elektromos és adatkábelekre van szükség. Az egyes elemek mozgása nem túl gyors. Mindazonáltal, a kábeleket védeni kell a meghibásodástól. Mivel általában a folyosón kívül helyezkednek el, ellen kell állniuk a szélnek és az időjárás viszontagságainak.
Utasbeszállító híd terve

Az igus termékek előnyei az utasbeszállító hidakban

Mivel az állásidő csökkentése és az utashidak folyamatos üzemelése a cél, a mechanikus mozgatásnak gördülékenyen kell üzemelnie. Egy utasbeszállító híd leállása következtében nem csak a repülőtér és a járat üzemeltetőit éri közvetlen anyagi kár, hanem az utasokat is, akik kényelmesen, biztonságosan és időben szeretnének repülni.
Az igus alkatrészek utasbeszállító hidakban történő alkalmazása mellett szól magasfokú megbízhatóságuk. Az e-chain system energialánc rendszerek segítségével biztonságosan megoldható a folyosó kábeleinek mozgatása. A teleszkóp csatornákban a löketek iránya többnyire vízszintes, míg az emelőegységekben függőleges. e-chain energialáncaink tartósak, hosszú élettartamukkal számolni lehet. Beépítésük helytakarékos, így a lelógó kábelek nem hatnak zavaróan a folyosó külső megjelenésére. Az e-chain energialáncok segítségével bármilyen kábel vezethető (táp- és vezérlőkábelek, hidraulika, pneumatika, stb.)
 
Az e-chain system energialánc rendszerek segítségével akár 50%-kal csökkenthető a felhasznált kábelek hossza (közepes betáplálás esetén) és megelőzhető a kábelek károsodása az irányítatlan himbálózás, lengés, becsípődés, és egyéb külső mechanikus terhelések következtében. Az alacsony karbantartási igény révén csökken az állásidő. Az e-chain system energialánc rendszerek az igus chainflex kábelekkel működnek ideálisan, melyek az e-chain energialáncokhoz hasonlóan ellenállók a magas hőmérséklettel, a napsütéssel, az esővel és a hóval szemben.

Termékek utasbeszállító hidakban történő felhasználásra
 

Energiaellátó láncok

  • Csövek és tömlők védelme
  • Helytakarékos beépítés és rövidebb kábelhossz (az úszókábeles megoldás helyett)
  • Akár 800 méteres elmozdulás is lehetséges
  • Könnyű beszerelés a láncszemek gyors nyitása és szétválasztása révén
  • Jelentéktelen kopás a speciálisan optimalizált igus nagyteljesítményű polimerek révén
  • Magas stabilitású, kábelkímélő műanyag keresztrudak
  • Moduláris belső elválasztási rendszer a hosszabb élettartam érdekében
  • Széles termékválaszték szinte bármely alkalmazáshoz
  • Egyedi alkalmazási területekre speciális alapanyagok is elérhetők
  • Rengeteg tartozékkal készletről kaphatók
  • Max. 7000°körkörös mozgás
Utasbeszálló hidakba ajánljuk: E2/200 sorozatE4.1 sorozatE4/400 sorozattriflex R 3D energialáncok
E4.1L

Kábelek mozgó rendszerekhez

  • 25 év tapasztalat - négyéves garancia
  • Kábelek a legnagyobb választékban: 1 354 különböző típusú kábel adat-, busz-, és hibrid rendszerekhez.
  • Nincs vágási felár
  • Előre kiszámítható élettartam
  • Különböző típusú mozgásokhoz: vízszintes, függőleges, csavarodó
  • Ingyenesen elérhető minták
  • 50%-os időmegtakarítás a kábelek blankolásakor az egyedi CFRIP technológia révén
  • 1 méteres hosszúságtól, 24 órán belül, készletről kapható
chainflex CF270.UL.D kábel

Már használat közben is bizonyított

Utasbeszállító híd energialánccal

Modern energialánc rendszer a Köln/Bonn repülőtéren

A híd vezérlő rendszerét és a repülőgépet ellátó kábelek jövőbeni biztonságos vezetése érdekében a Köln/Bonn repülőtér nyolc utasbeszállító hídját szerelték fel utólag energialáncokkal, hogy a korszerűsítsék őket az elkövetkező évtizedek igényeinek megfelelően.
Energialáncok utasbeszállító híd alatt

Energialáncokra cserélték a függesztett kábeleket a utah-i repülőtéren

Ebben az esetben olyan energialáncokkal oldották meg az utasbeszállító hidak kábelvezetését, amelyek teleszkóposan egymás felett futnak. Ezek váltják fel a korábbi függesztett kábeleket, melyek megbízhatatlannak bizonyultak. Oldalra szerelve ezek a láncok különösen kompaktak.


Konzultáció

Szívesen megválaszolom kérdéseit személyesen is

Szállítás és tanácsadás

Személyesen:

Hétfotol péntekig reggel 7 és este 8 között.
Szombaton reggel 8 és 12 között.

Online:

24h


Az "Apiro", "AutoChain", "CFRIP", "chainflex", "chainge", "chains for cranes", "ConProtect", "cradle-chain", "CTD", "drygear", "drylin", "dryspin", "dry-tech", "dryway", "easy chain", "e-chain", "e-chain systems", "e-ketten", "e-kettensysteme", "e-loop", "energy chain", "energy chain systems", "enjoyneering", "e-skin", "e-spool", "fixflex", "flizz", "i.Cee", "ibow", "igear", "iglidur", "igubal", "igumid", "igus", "igus improves what moves", "igus:bike", "igusGO", "igutex", "iguverse", "iguversum", "kineKIT", "kopla", "manus", "motion plastics", "motion polymers", "motionary", "plastics for longer life", "print2mold", "Rawbot", "RBTX", "readycable", "readychain", "ReBeL", "ReCyycle", "reguse", "robolink", "Rohbot", "savfe", "speedigus", "superwise", "take the dryway", "tribofilament", "triflex", "twisterchain", "when it moves, igus improves", "xirodur", "xiros" and "yes" kifejezések az igus® GmbH/ Köln jogilag védett védjegyei a Német Szövetségi Köztársaságban és adott esetben egyes külföldi országokban. Ez a védjegyek nem teljes listája (pl. függőben lévő védjegybejelentések vagy bejegyzett védjegyek) az igus vagy az igus leányvállalatai Németországban, az Európai Unióban, az Egyesült Államokban és/vagy más országokban vagy joghatóságokon.

Az igus® GmbH felhívja a figyelmet, hogy a következő cégek, illetve az összes többi, hajtásokat gyártó és a webhelyen szereplő cég semmilyen termékét nem értékesíti: Allen Bradley, B&R, Baumüller, Beckhoff, Lahr, Control Techniques, Danaher Motion, ELAU, FAGOR, FANUC, Festo, Heidenhain, Jetter, Lenze, LinMot, LTi DRiVES, Mitsubishi, NUM, Parker, Bosch Rexroth, SEW, Siemens, Stöber. Az igus® által kínált termékek gyártója az igus® GmbH.