A Gekko a saldenburgi (Alsó-Bajorország) Köppl GmbH programjának része, amely világszerte jó hírnévnek örvend a talajműveléshez és a tájfenntartáshoz használt egytengelyes motoros munkagépek prémium kategóriás szállítójaként. A Köppl különböző munkagép-hordozókat fejleszt és gyárt - mindig egytengelyes, mindig belsőégésű motorral, erős hidrosztatikus meghajtással és mechanikus melléktengelyrel a munkagépek és munkaeszközök meghajtására. Ezzel a világos profillal a ma már negyedik generációban Karl Köppl által vezetett vállalat elérte, hogy a munkagépeket világszerte exportálják, és hogy a Köppl speciális munkagépeket is fejleszt a mezőgazdaság igényeihez, pl. Afrikában és Indiában. A "Made in Germany" vonzereje hozzájárul a vállalat tartósan sikeres fejlődéséhez, csakúgy, mint az innovációs ereje, amelyet nem utolsósorban a Gekko bizonyít.
E kiállítási motoros eszköz kifejlesztésekor a hangsúlyt a nagy kaszálási teljesítmény (akár 5 m-es vágási szélességgel) elérésére helyezték, még nagyon meredek terepen is. Ezt többek között a nagy hasmagasságú, alacsony súlypontú, szélesített tengellyel és két, egymástól függetlenül működő hidraulikus kerékhajtással érte el. Ezen kívül a tervezők különleges innovációt valósítottak meg a "Self-Balance" funkcióval. Benjamin Roll, a Köppl GmbH tervezési vezetője: "A Gekko tengelye 300 mm-t mozgatható a hossztengelyben." Ez megváltoztatja a súlyeloszlást a tengely és a rögzítés között.
A gyakorlatban ezt a "önegyensúlyozás" néven ismert funkciót úgy használják, hogy a tengely a lejtés és a felfelé vagy lefelé haladás függvényében közelebb kerül a munkagéphez vagy távolabb a vágórúdtól. Az emberek egyébként nagyon hasonlóan járnak el: amikor felfelé vagy lefelé mennek, öntudatlanul változtatják a lépéshosszukat, hogy mindig biztos lábakon álljanak és megőrizzék az egyensúlyukat.
Ennek az ötletnek a megvalósításakor a tervezőknek a működési körülményekből adódó kihívással kellett szembenézniük. "A mechanikai igénybevétel nagyon nagy, mivel nagy erők hatnak a tengelyre. Ehhez jön még az erős szennyeződés, amelynek a futómű alkatrészei a felülettől függően ki vannak téve," - mondja Roll úr. Egy másik szempont: mivel a mobil gépek a szabadban dolgoznak, a kenhető lineáris tengelyek szóba sem jöhettek. A Köppl ezért az igus® moduláris tervezési rendszerének alkatrészeit használja a különböző csapágymegoldásokhoz, beleértve a forgócsapágyakat is. Ezekre az alkatrészekre jellemző a nagy teljesítményű polimerek kombinációja beépített kenőanyaggal (a csapágy esetében) és kemény eloxált alumíniummal (tengely). "Különböző igus® csapágyakat használunk, és mindig jó tanácsokat kapunk velük kapcsolatban," mondja Benjamin Roll. Ezt a feladatot az igus® értékesítési tanácsadója, Thomas Weber végzi.