Change Language :

A rakparton lévő rakodókapacitás határozza meg, hogy a terminál nyereséges-e. A naponta érkező és induló hajók esetében ezért elengedhetetlen a hajók kikötési pozíciójának rugalmas tervezése.
Mivel a hajó fedélzetén lévő kábelrendszert több helyen is elhelyezhetik, és a maximális kihúzási hossz korlátozott (35-55 m), a rakparton lévő helyhez kötött parti csatlakozások korlátozzák a csatlakozáshoz megfelelő területet. Az igus mobil SPO technológia rugalmasságot kínál a terminálokon, és segít a költségek megtakarításában.

A konténerszállítás esetében az IEC 80005-1 szabvány szerint a kábeles tápellátó rendszert a hajón kell telepíteni. A konténerhajók a világ összes tengerén közlekednek, és a legmostohább körülmények között is dacolnak a széllel és az időjárással.
A kábelvezető rendszert a fedélzeten szállítják, vagy félig mobil rendszerként egy 40 lábas magasított konténerben, a hajó tatjához közeli konténertárolóban, vagy telepített rendszerként, általában a hajó közepén, a gépház helyzetétől függően helyezik el.
Az igus e-spool rendelkezik a szükséges specifikációkkal, rugalmasan használható és kevés karbantartást igényel.
Az offshore terminálokon és hajókon próbára van téve az energialánc megoldások rugalmassága és megbízhatósága, különösen szélsőséges időjárási körülmények között és változó dokkolási pozíciók esetén. Az LNG-terminálok robusztus és alacsony karbantartási igényű parti áramellátási megoldásokat igényelnek, amelyek képesek megbirkózni a nagy távolságok, a zord környezeti feltételek és az állandó üzemi készenlét kihívásaival, amelyhez OSC energiaellátás ideális. Mindkét területen olyan rendszerekre van szükség, amelyek képesek kompenzálni az árapály, a szél és a hullámok okozta mozgásokat, és vészhelyzeti mechanizmusokat valósítanak meg. Egy ilyen rendszerről olvashatnak a bahreini FSU-ról szóló felhasználói jelentésünkben is megtalálható.
A kikötőben lévő hajók áramellátásának környezetbarát alternatívájaként a parti áramellátás döntő tényező a kikötő területére gyakorolt környezeti hatások csökkentésében. Az Európai Unió által kiadott rendelet, amely a legtöbb esetben megköveteli a parti áramellátást, még nagyobb kihívás elé állítja a kikötők üzemeltetőit. Ez nyomást helyez a rakparti funkcionális megoldások biztosításának előmozdítására, és ez az elkövetkező években fokozódni fog.
A cold ironing (azaz a motorok leállítása) ezért a jövőben minden nagyobb uniós kikötőben kötelező lesz, ami nemcsak a teherhajókat, hanem a tengerjáró hajókat is érinti. Az alkalmazással szemben támasztott követelmények különböznek a kikötési idő hossza, a rugalmas csatlakozások szükségessége és az áramellátás típusa tekintetében is, különösen a feszültség és a dugaszos csatlakozások tekintetében. Az igus különböző rendszereket kínál, amelyek megfelelnek a kikötőüzemeltetők követelményeinek és a hajók fedélzetén lévő kábelbevezető rendszerek előírásainak.