Stratmann úr, miért választotta az igus® ?
Eike Stratmann: Egész egyszerűen az igus® az ólomcsavaros technológiájával minden követelményünket teljesítette a validálás tekintetében. Mint már említettük, a fejlesztés során ügyfeleink egyik fő követelménye a jobb élettartam volt. A HLU LE-X (E) 12 millió terhelési ciklust alkalmaztunk a HLU LE-X (E) orsószerelvényén, és az kitartott. Ez meggyőzött minket. Ráadásul az igus® végig rendelkezésünkre bocsátotta számításait és a vonatkozó értékeket.
A döntés végül a dryspin® vezérsikló technológia és az iglidur® J anyag mellett született meg. Hogy miért?
Julian Liebsch: Az eredeti követelmény az volt, hogy az anyagnak egymillió ciklust kell kibírnia. Emiatt döntöttünk eredetileg az iglidur® E7 anyag mellett a csavarorsó anya esetében. Lágy, rezgéscsillapító anyagként ideális ezekre a körülményekre. Az első tesztek már ott megmutatták, hogy több mint tízmillió ciklust tudunk kopás nélkül lefuttatni. A projekt előrehaladtával a HAWE a menetes anya geometriáját ismét átalakította, és egy külső menettel egészítette ki. Annak érdekében, hogy továbbra is garantálni tudjuk a szükséges szilárdságot, végül úgy döntöttünk, hogy a sokoldalúan felhasználható iglidur® J tartósfutónkat használjuk a menetes anya anyagaként. A szükséges futásteljesítmény itt sem okozott gondot.
Eike Stratmann: " Ez a tapasztalat nagyon értékes volt számunkra. a kopás elkerülése hihetetlenül fontos a hengerekben lévő zárt hidraulikakörünkben. a rendszerben lévő kopás azt a veszélyt rejti magában, hogy a biztonsági szelep nem tud megfelelően zárni, és legrosszabb esetben a hosszabbító keresztrúd menet közben kinyílhat. Az iglidur® J segítségével most már biztosak lehetünk abban, hogy a hosszabbító keresztrúd mindig zárva marad.
Az intelligens adatfeldolgozás már régen nem csak az iparban, hanem a hullámvasutakban is megtalálta az utat. Hogyan profitálnak ebből a vidámparkok?
Eike Stratmann: A HLU LE-X (E) zárrendszer nagyon részletes adatgyűjtéssel van felszerelve. Az állapotadatokat az elektronika tárolja, amelyeket később mesterséges intelligencia segítségével a felhőben elemeznek. Az algoritmusok ezután jóval a tényleges meghibásodás előtt kiszámítják a csere várható időpontját. Az egyik érték például a henger tömítettsége: egy határérték már a gyártás során beíródik az elektronikába. Ha egy határértéket ténylegesen túllépnek, a felhasználó az adatfeltöltés után azonnal értesítést kap a számítógépen. Az állapotadatok egy áttekinthető műszerfalon kerülnek megjelenítésre. Ez természetesen csökkenti a helyszíni személyzet munkaterhelését, mivel többé nincs szükség számos időigényes ellenőrzésre. Pontosan ugyanez a helyzet a vidámparkokban is. A parkokban jelenleg heti rendszerességgel van ellenőrzés. Ez azt jelenti, hogy hetente egyszer a szerelőnek egy speciális előfeszítővel, amely ellenőrzi a hengerek feszességét, minden egyes ülés zárrendszerét ellenőriznie kell. A henger akkor működik, ha nem enged. Az LE-X szenzortechnológiájával ezt automatikusan ellenőrizni tudjuk, így az előfeszítő eszközre már nincs szükség. A kézi vizsgálat ülésenként két hengerrel körülbelül tíz percet vesz igénybe. A vidámparkok nagyszámú ülése és a sok különböző hullámvasút miatt a szerelők sok időt takarítanak meg.