Az autóiparban az ajtótömítések festésekor festőrobotokat használnak, amelyeknek lépést kell tartaniuk a szoros ciklusokkal és a folyamatos működéssel. Ebben az ügyfélprojektben például műszakonként körülbelül 2000 alkatrész készült három műszakban. Ez évente körülbelül 600 000 alkatrészt jelent.
A folyamatlánc leggyengébb láncszeme a festőrobot kábelvezetése volt. Az eredeti megoldás egy hullámos tömlőből állt, ami egyre több problémát okozott. Folyton elszakadt és a festőrobot meghibásodását okozta. Ráadásul nem voltak megfelelő konzolok, ami azt jelentette, hogy a kábelek nagy terhelésnek voltak kitéve az összetett mozgások során. A robotkar nagyfokú gyorsulása is hozzájárult ehhez. Az akár 800 mm/s²-es sebességnél nagy terhelések hatnak a kábelekre és az energiaellátó rendszerre.
Ehhez jönnek még a festőkabinban uralkodó körülmények. A festékköd erős szennyeződéshez vezet. Mindenhol leülepedik, és a megfelelő tapadásokhoz vezet.
A gyártáshoz szükséges nagy mennyiségek miatt az ügyfél úgy döntött, hogy nem köt kompromisszumot a festőrobot sebességével kapcsolatban. Új kábelvezetést kellett találni.