A jachtnak általában van egy másik hajója is: egy kompakt könnyű hajó vagy jet-ski, amely a horgonyzóhelyről a szárazföldre és vissza viszi az utasokat. Itt jön a képbe egy felvonórendszer, platform vagy garázs.
A H+B technics GmbH & Co KG erre a piacra összpontosít. Évente mintegy 1000 darab 350 és 2500 kg közötti teherbírású felvonórendszert terveznek és gyártanak.
A H+B által mintegy húsz évvel ezelőtt kifejlesztett és megépített első emelőrendszerek ma is használatban vannak. Ez a tervezés és az egyes alkatrészek, beleértve az energiaellátást is, mellett szól. Ezeknek sokat kell tudniuk. A felvonórendszerek mintegy kétharmada például állandóan víz alatt van, ezért rendkívül korrózióállónak kell lenniük, ezért kiváló minőségű rozsdamentes acélból készülnek.
A beépítési hely is fontos kérdés, mivel a lengőhajtás számára nagyon kevés hely áll rendelkezésre.
További követelmények a lánccal szemben: kenőanyag-, karbantartás- és korróziómentesnek kell lennie, és általában hosszú élettartamot kell elérnie kedvezőtlen környezeti feltételek mellett. A keskeny kanyarodási sugár itt is fontos.
És még egy H+B speciális megoldást alkalmaznak a garázzsal rendelkező nagy jachtoknál. Itt egy fejidaru került kifejlesztésre és gyártásra, amely felemeli a hajót, és csörlő segítségével a parkolóhelyzetbe mozgatja. A daru futóművének mozgatásához lineáris profilvezetőkre van szükség, amelyeknek az energialánchoz hasonlóan tengervízállónak és karbantartásmentesnek kell lenniük. Nem kell kenést igényelniük, és a speciális üzemi körülmények között hosszú élettartamot kell elérniük. Ezen túlmenően alacsony kitörési nyomatékra van szükség még hosszú ideig tartó inaktivitás után is, valamint alacsony tömegre.