A Reckmann Yacht Equipment GmbH olyan reffrendszerek fejlesztésére és gyártására specializálódott, amelyek nagyon erős szélben csökkentik a vitorlafelületet. A vállalat a vitorlázás felső szegmensében szerzett magának nevet kézi, elektromos és hidraulikus reffrendszerekkel. Különösen nagy teljesítményű rendszereket is alkalmaz 66 méter hosszú hajókhoz, amelyek akár 90 méter hosszú vitorlákat is képesek reffelni.
Annak érdekében, hogy a reffrendszer minden helyzetben működjön, a reffrendszerek gondos tervezése áll a középpontban. Ez különösen jól látható a felső forgócsapnál, amely a reffrendszer felső végén helyezkedik el és tartja a vitorlát. Amikor a vitorlázó felhúzza a vitorlát, a felső forgókar belső részének szinkronban kell mozognia - a lehető legsimábban és mindenféle botcsúszás-hatás nélkül. Ez nagy követelményeket támaszt a csapágyazással és az alkatrész teljes kialakításával szemben. Ezenkívül a sós víz és a trópusi éghajlat, amely nagyon megviseli az alkatrészeket, különleges kihívások elé állítja a tervezőt.
A legfontosabbak azonban a csapágypontokra ható hatalmas mechanikai terhelések. A nagy óceánjáró jachtok és a világjáró hajók 1000 m2 vagy annál nagyobb felületű fővitorlákkal rendelkeznek. Ennek a felületnek a felhúzásához akár 5 500 Nm-es meghajtónyomatékot kell alkalmazni. A nagy erők rendkívül kompakt, 175 bar üzemi nyomású hidraulikus motorokból álló meghajtásokat igényelnek. És egy jelenlegi fejlesztés, amelyet a Reckmann hajt előre, még nagyobb követelményeket támaszt a furlingrendszerek hajtásaival szemben: a szokásos profilok helyett, amelyekben a vitorlákat rögzítik, karbon merevítőket használnak, amelyek akár 65 tonnára is előfeszítettek. Ilyen körülmények között a hajtásoknak és a felső forgócsavaroknak biztosítaniuk kell, hogy a vitorlákat mindig gond nélkül fel- és le lehessen göngyölíteni.
A hajtáselemek terhelhetőségével és rendelkezésre állásával szemben támasztott magas követelmények miatt a Reckmann számos alkatrészt - még a golyóscsapágyakat is - házon belül fejleszt és gyárt. A csapágyak terhelés alatt forognak, és nagyon nagy axiális és radiális erőket kell felvenniük. Eredetileg egy-egy gördülőcsapágyat használtak a tengely- és radiális erők felvételére.