Egy orgonaépítőnek általában három kívánsága van: megfelelő beépítési magasság, megfelelő alapterület és szép akusztika. Ma már nemcsak a hagyományos építési módszerekről van szó, hanem a zenei és funkcionális célok összehangolásáról is. A végeredmény egy olyan hangzásélmény, amely az orgonistákat és a közönséget egyaránt magával ragadja.
Az orgona minden egyes forgó és forgatható mozgása, valamint minden súrlódási pont magas követelményeket támaszt a termékkel szemben, és megfelelő csapágyazást igényel. A Baumgartner Orgelbau, a történelmi hangszerek műhelye, tisztában van ezzel. A szakember egyrészt felújít és rekonstruál orgonákat, másrészt a hagyományos orgonaépítéshez gyárt beszállító alkatrészeket, és egyedi alkatrészeket és szerelvényeket szállít a tényleges orgonaépítőknek. A szakértői csapat referenciái a darmstadti St Ludwig orgonájától kezdve a stuttgarti kollégiumi templomon át a Los Angeles-i Walt Disney Concert Hall orgonájáig terjednek.
Egy új projektben, egy konzol esetében akár 3000 perselyt és csapágyat kellett a hangszerbe beépíteni a befejezés után. A csapágyakkal szemben támasztott követelmények nagyobbak, mint gondolnánk: Az eső és a közvetlen UV-sugárzás mellett itt minden olyan környezeti hatás érvényesül, amely a szabadban is előfordul. Ehhez jön még az anyag fa. A fémmel vagy műanyaggal ellentétben a fa hidroszkopikus anyag. Felszívja a nedvességet, majd újra leadja. A tárolási környezet tehát mozog, és komoly kihívások elé állít. Ugyanakkor olyan kemény és pontos csapágyazást kell elérni, amely nem engedi meg a nulla hézagot. És a zaj kialakulását is minimalizálni kell a szűk csapágytávolsággal. Mindezt a templomban folyamatosan változó környezeti feltételek mellett. Ha ugyanis egy hangszert korróziós károsodás miatt teljesen szét kell szerelni, a költségek gyorsan több tízezer euróra rúghatnak.