Change Language :
A Winkel egy innovatív hajtáskoncepciót valósított meg az új Colibri raktározó- és betárológép-sorozatban, amely korábban elérhetetlen dinamikát tesz lehetővé és még több előnyt kínál. A rakománymozgató berendezés függőleges energia- és jelellátása is a nagy dinamikához igazodik. Itt az igus® guidelok slimline F energialánc-rendszerét alkalmazzák, amelyet 7 m/s sebességig és 10 m/s2 gyorsulásig fejlesztettek ki, és amely ráadásul nagyon könnyű és kompakt.

A felső és alsó sín szinkronizált meghajtásával a Colibri RBG különösen gyors - és olyan energiaellátó rendszert igényel, amely ilyen nagy sebességre van beállítva.
A lineáris vezetési és meghajtási rendszerek terén a Winkel GmbH jó hírnévnek örvend az anyagmozgatási iparban. A vállalat több mint 30 évvel ezelőtt kezdte el a WINKEL vezetőrendszerek fejlesztését nehéz terhekhez. A WINKEL ROLLE-t a megfelelő vezetési profillal elsősorban a targoncák emelőoszlopaiban és a helyhez kötött szállítótechnikai rendszerekben használják. E moduláris rendszer alapján a Winkel GmbH komplett gépeket fejleszt és gyárt az emelő- és szállítótechnika számára, amelyeket a nagy rendszergyártók és fővállalkozók használnak löket- és kezelőrendszerek, robot lineáris tengelyek, többtengelyes lineáris rendszerek vagy raktározó és raktározó egységek formájában.
Ezen az üzleti területen a Winkel GmbH hosszú évek óta elsősorban ügyfél- és alkalmazásspecifikus speciális rendszereket valósít meg. A közelmúltban a vállalat egy újabb szériaterméket mutatott be ezen az igényes szállítótechnikai területen: a "COLIBRI" raktározó- és rendezőegységet, amelyet különösen nagy menetdinamika jellemez. Dipl.-Ing. Thomas Riffert, a Winkel GmbH vezérigazgatója: "Azt tapasztaltuk, hogy sok ügyfelünknek hasonlóak az igényei: egy nagyon dinamikus, nagy pontossággal mozgó és maximális helykihasználást lehetővé tevő raktározó és betároló egység."
Az új hajtáskoncepció lenyűgöző dinamikát tesz lehetővé
A COLIBRI-RBG dinamikája valóban lenyűgöző, és a Winkel GmbH tesztpályáján élőben követhető "" . A készülék vízszintesen 6 m/s maximális sebességgel és 5 m/s2 gyorsulással és lassulással halad - minden magasságban. Emeléskor 3 m/s sebesség és 3 m/s2 gyorsulás érhető el. Ezt egy innovatív, pozitív reteszelésű meghajtási koncepció teszi lehetővé: az alsó és felső síneken egy-egy frekvenciavezérelt központi meghajtás egy-egy fogaskerék fogaskerékbe kapcsolódik; a szinkronizálás mechanikusan, egy kardántengelyen keresztül történik. Merevségének köszönhetően ez a fajta meghajtás rendkívül dinamikus működést biztosít a terhelés rezgése nélkül - és nincs szükség a két villanymotor bonyolult elektronikus szinkronizálására vagy rezgésgátló rendszerre, amelyet ilyen nagy sebességeknél szinte lehetetlen megvalósítani.
Nagyfokú biztonság kompakt beépítési helyen
Ez a különleges hajtáskialakítás kedvezően hat a biztonságra és az automata betároló- és betárológép beépítési méretére is. A TÜV által bevizsgált biztonsági fékrendszer biztosítja, hogy a hidraulikus ütközők, amelyek általában a folyosó végén végállásként szolgálnak, elhagyhatók. Ez további helyet takarít meg, amelyet az ügyfelek áruval tölthetnek meg.
A könnyűszerkezetes építés előnyökkel jár - az RBG esetében is
Az új hajtás másik előnye a kis súly. Thomas Riffert: "A szinkronizált hajtás megteremti a feltételeket a 30%-kal könnyebb mechanikai kialakításhoz, így kisebb hajtást használhatunk, és így a nagyon nagy dinamika ellenére is energiatakarékosan dolgozhatunk."

Thomas Riffert, a Winkel GmbH vezérigazgatója (balra) és Christian Strauch, az igus® anyagmozgatásért felelős iparági vezetője (jobbra) a Colibri RBG-ben használt energialánc-rendszer modelljével.
Az energiaellátás kihívása
Az egyik kihívás, amelyet a Winkel GmbH mérnökeinek a "COLIBRI" fejlesztése során meg kellett oldaniuk, a rakománykezelő függőleges energiaellátása volt. Az igus® céggel fennálló hosszú távú kapcsolat miatt kezdetben egy guidelokguidance-alapú energialáncot használtak. Ezt a vezetési rendszert az igus® kifejezetten az SRM-ek és más szállítószalag-alkalmazások számára fejlesztette ki. A szokásos zárt csatornákat vagy egyéb burkolatokat mellőzi. Ehelyett a láncot két, a sugárral működtetett lengőkar rögzíti a vályúban.
A guidelok számos alkalmazásban bizonyított, de itt a nagyon nagy haladási sebességek miatt elérte a határait. Ezért volt szerencsés, hogy az igus® szinte egy időben mutatott be egy új vezetőrendszert, amikor a Winkel GmbH-nál elkészült az első "COLIBRI" .

A guidelok slimline F vezetőrendszer akár 7 m/s haladási sebességet és 10 m/s2 gyorsulást tesz lehetővé.
Könnyen telepíthető, biztonságosan vezetett
A guidelok slimline F (a "F" a "gyors") megjelölésű rendszer a korábbi guidelokrendszerekhez képest optimalizált vezetés jellemzi. A vályú továbbra is elhagyható, és kétméterenként könnyű, karcsú acélszegmensek kerülnek beépítésre. A szegmensekben két automatikusan működtetett hintaló tartja a láncot a helyén, és biztosítja a csendes és zökkenőmentes futást. Ha a lánc áthalad a szegmensen a sugárban, a lengőkar kikapcsol, és a lánc kiszabadul. Ellenkező esetben a® e-chaint a lengőkarok szilárdan a vezetésben tartják. Ezeket a zárókarokat a szegmensek közötti nyitott vezetősínek egészítik ki, ami még nagyobb dinamikát tesz lehetővé, és jelentősen csökkenti a zajszintet.
A guidelok slimline F segítségével jóval 50 méter feletti függesztett alkalmazások valósíthatók meg, és még a nagyon gyorsan mozgó rakodódaruk is energiával láthatók el: akár 7 m/s haladási sebesség és 10 m/s2 gyorsulás is lehetséges.
Az új rendszer a gyakorlatban is bizonyítja magát
Ez a rendszer pontosan illeszkedik a Winkel GmbH által elvárt ingatlanprofilhoz, és ennek megfelelően került telepítésre. Mind a több mint 24 hónapja üzemelő tesztüzemben, mind az első gyakorlati alkalmazásokban az energiaellátó rendszer bizonyított. Thomas Riffert: "A lánc megbízhatóan, billegés nélkül tartja a pozícióját. A vezetősínnel ellentétben a láncot adatátvitelre is használhatjuk, így nincs szükségünk további optoelektronikára." További előny a láncrendszer karbantartásmentes működése és az egyszerű telepítés. A guidelok slimline F pedig költségszempontból is meggyőző a gyűjtősínrendszerrel való közvetlen összehasonlításban.
Vezetés, lánc és kábel egyetlen forrásból - teljesen összeszerelve
A Winkel GmbH a COLIBRI-RBG-eket energialánccal és vezetéssel szállítja, de töltés nélkül - erről az ügyfél gondoskodik. A Winkel azt ajánlja, hogy a felhasználók az igus® programban szereplő chainflex®® kábeleket használják, amelyeket mozgó rendszerekhez fejlesztettek ki. A legtöbb ügyfél követi ezt az ajánlást, és az igus®® ® készláncos rendszereket rendel, amelyeket csak be kell helyezni a láncba és a helyszínen csatlakoztatni kell.
Ez időt és költségeket takarít meg, és jelentősen leegyszerűsíti a logisztikát - elvégre az SRM-ek felhasználói mind logisztikai igus szakértők. További érv az egy kézből történő szállítás mellett a vonigus® által nyújtott lánc-kábel garancia.
A Winkel GmbH-nál nemcsak az energialánc-rendszer "hardverét" emelik ki pozitívan, hanem az igus® jó együttműködését is. ThomasRiffert: "Ha valahol probléma merül fel, az igus® óriási nyitottság jellemzi. Együtt dolgozunk azon, hogy elemezzük, mit lehet javítani, és gyorsan megtaláljuk az optimális megoldást."
Raklapos SRM-ekhez is alkalmas
A Winkel GmbH új távlatokat nyit a COLIBRI koncepcióval, amely nagyon pozitív fogadtatásra talált. Ezért az elvet most már raklapos SRM-eknél is alkalmazzák. Itt is ugyanazok az előnyök érvényesülnek - gyorsabb raklapkezelés és nagyobb helykihasználás. Ez megfelel a Winkel GmbH mottójának "Több hely a nagyobb teljesítményért." Az igus® új energialáncrendszerei megteremtik ennek az előfeltételét.
Itt találja a felhasznált termékeket
Itt további érdekes alkalmazásokat találhat a legkülönbözőbb területekről.
A vektorversenyre