Hamburg: Helyi tömegközlekedési járművek utastéri ajtajai
A második példában a Hamburger HOCHBAHN AG utólagosan felszerelte az 1. és 2. sorozatú DT4-es metrójárművek pneumatikusan működtetett utasajtóit egy csapdaérzékelő rendszerrel. Ez 50 járművet érintett, egyenként négy kocsival és összesen 800 kétszárnyú tolóajtóval. Az ajtónkénti és éves átlagos zárási műveletek száma körülbelül 50.000. A réz alapú kábellel az első problémák a forgáscsapágyak területén jelentkeztek, a csuklómozgások miatt, kb. 6 hónapos használat után, ami arra késztette a HOCHBAHN-t, hogy alternatív kábel után nézzen. A chainflex® CF98 vezérlőkábel volt a lehetséges megoldás. Az itt alkalmazott ötvözött vezető molekulaszerkezete lágyabb, ezért nem hajlamos a hajlító igénybevétel hatására rideggé válni, ami növeli az állásidőt. A HOCHBAHN próbapadi tesztjei során a vezérlőkábel 450 000 ajtóciklust teljesített megszakítás vagy hibaüzenet nélkül. Ennek eredményeképpen a tavalyi év folyamán minden járművet utólagosan felszereltek. Azóta több meghibásodást nem regisztráltak. A próbapadi tesztek pozitív eredményei alapján a HOCHBAHN - a forgócsapágy területén a kábel változatlanul nagy terhelésének ellenére - legalább 20 év károsodás nélküli élettartamot feltételez.