Kérjük, válasszon kiszállítási helyet

Az ország/régió kiválasztása befolyásolhatja az árat, a szállítási lehetőségeket és a termékválasztékot.
Kapcsolattartóm
igus® Hungária Kft.- iroda

Ipari Park utca 10.

H-1044 Budapest

+36 1 3066486
+36 1 4310374
HU(HU)

Kanyarban is agilis: az igus csapágyakkal az e-teherbicikli karbantartása lecsökken



A környezetszennyezés és a városi dugók miatt az alternatív személyszállítási megoldások szerepe fontosabb mint valaha. A teherkerékpárok egyre jelentősebb forgalmi tényezővé válnak: a német kerékpáros ipartestület (ZIV) adatai szerint 2018-ban 39 200 elektromos teherbicikli került forgalomba - ez az előző évhez képest 80%-os növekedést jelent.
 
A kölni chike cég e-cargo elektromos teherkerékpárokat gyárt. A startup már számos neves díjat elnyert például az Eurobike Gold Awardot, amely az európai kerékpáripar egyik legjelentősebb elismerése. A chike a kerékpáros magazinok összehasonlító tesztjein is jól szerepel, és megnyerte a BIKE BILD átfogó, hosszútávú teherkerékpár tesztjét.
 
Mi a termék különlegessége?: a teherkerékpár kompakt, könnyű és fürge. A rugós rögzítésű vázszerkezet révén a kerékpáros ugyanúgy be tud dőlni a kanyarban, mint egy hagyományos kerékpáron.

chike e-cargo teherkerékpár A chike mindössze 73 cm széles, így könnyen navigálható szűk utcácskákon és a folyosón tárolható.

Probléma:

A chike cég fejlesztői megfelelő gömbcsuklókat és siklócsapágyakat kerestek a vázszerkezet rugalmas rögzítéséhez, amellyel e-teherbiciklijük ugyanolyan fürgévé válhat, mint egy hagyományos kerékpár. Követelmény: könnyű, kis karbantartási igényű és az időjárás viszontagságainak ellenálló alkatrészek
 

Megoldás:

Az igubal gömbcsuklók és  hengeres iglidur siklócsapágyak tökéletes megoldást nyújtottak. A gömbcsuklókat a villákban használják. Mivel kizárólag nagyteljesítményű polimerekből készültek, ezért jól bírják a korróziót, a szennyeződéseket és az akár -30°C-os hideget is. A lengőkarokon és a dőlésszögállítón használt kenésmentes siklócsapágyak révén szinte karbantartásmentes, folyamatos működés érhető el. A fémből készült alkatrészekkel szemben a fröccsöntéssel gyártott alkatrészek könnyebbek és költséghatékonyabbak.

"A két lengőkaros döntött váz megtervezése az eddigi egyik legkomolyabb kihívás elé állított minket." - idézi fel Prager. Egyebek között meg kellett találnunk a megfelelő alkatrészeket - gömbcsuklókat a kormányrúdhoz és siklócsapágyakat a lengőkarokhoz - amelyek könnyűek, kis karbantartási igényűek és ellenállnak az időjárás viszontagságainak. "
 
Manuel Prager, a chike CEO-ja

A döntött váznak köszönhetően kompakt és fürge

Manuel Prager, a chike CEO-ja, arról beszélt, hogyan támadt fizikus fivérének, Tobias Pragernek az ötlet, hogy innovatív közlekedési eszközöket tervezzen: "Amikor a testvéreméknek megszületett a második gyermeke, olyan városi teherkerékpárt kerestek, amellyel kiválthatják az autót. De a piacon elérhető bringákat túl hosszúnak vagy éppen túl nehézkesnek találták. Ezért fejlesztette ki a testvérem a chike-ot. "Ez egy elektromos teherbicikli, amely mindössze 73 cm széles, így a szabvány ajtók többségén simán befér; kevesebb mint 2 m hosszú, ezért olyan könnyű és kormányozható, mint egy hagyományos kerékpár. "
 
A chike lelke a rugókra szerelt vázszerkezet. Ettől válik kormányozhatóvá, és ennek révén a kerékpáros ugyanúgy bedőlhet a kanyarokban mint más bicikliken. Megemeltük a tömegközéppontot, és a gyermekülést a kerekek felett helyezhetjük el. További eredmény, hogy a nyomtáv keskenyebb mint a hagyományos háromkerekű teherbiciklik esetében. "A két lengőkaros döntött váz megtervezése az eddigi egyik legkomolyabb kihívás elé állított minket." - idézi fel Prager. Egyebek között meg kellett találnunk a megfelelő alkatrészeket - gömbcsuklókat a kormányrúdhoz és siklócsapágyakat a lengőkarokhoz - amelyek könnyűek, kis karbantartási igényűek és ellenállnak az időjárás viszontagságainak.
Manuel Prager (chike) és Kai Schmitz (igus) Együtt sikerült: megtalálták a megfelelő gömbcsuklókat és siklócsapágyakat a döntött vázhoz: Manuel Prager, a chike CEO-ja (jobbar) és Kai Schmitz, az igus műszaki tanácsadója

A kopásálló és kis karbantartási igényű gömbcsuklók és siklócsapágyak az igus-tól tökéletes megoldásnak bizonyultak

A chike megtalálta a számítását az igus-nál Az igubal gömbcsuklókat a kormánymozdulatokat az első kerekek felé közvetítő kormányösszekötő rudakban használják. Különlegességük, hogy nem fémből, hanem teljes egészében műanyagból készülnek. "A csapágyak nedves és párás környezetben is korróziómentesek, jól bírják a szennyeződéseket és akár -30°C-os hidegben is működnek, ezért ideálisak egy teherkerékpárban" - magyarázza Kai Schmitz, az igus műszaki tanácsadója. "Továbbá, a csapágyak csillapító tulajdonságokkal is rendelkeznek, amely kellemesebbé teszi a biciklizést. Végül, de nem utolsósorban, tömegük mindössze ötöde a fém csapágyházakénak és sokkal költséghatékonyabbak is." "
 
Az igus termékei közül a lengőkarban gömbcsuklókat, míg a dőlésszög állításának megoldására hengeres siklócsapágyakat is beépítettek. Különlegességük, hogy a fém csapágyakkal ellentétben nem igényelnek külső kenést. Ez annak köszönhető, hogy a szilárd kenőanyag közvetlenül a műanyagba van integrálva. Működés közben a kenőanyag részecskéi leválnak, és ezzel létrejön a tengely felületén az önkenő hatás. Előnye: minimális kopás és karbantartásmentes, száraz működés, amely a tulajdonos pénztárcáját is kíméli. "Teherkerékpárjaink nem igényelnek több karbantartást, mint egy átlagos bicikli, mivel a dönthető technológia gyakorlatilag karbantartásmentes" - erősíti meg Prager.
chike teherbicikli iglidur siklócsapágyakkal és igubal gömbcsuklókkal A kopás- és időjárásálló, kis karbantartási igényű gömbcsuklók és siklócsapágyak az igus-tól tökéletes megoldásnak bizonyultak a teherkerékpárokhoz.
iglidur siklócsapágyak a lengőkarban A lengőkar csapágyazását hengeres iglidur siklócsapágyakkal oldották meg.
igubal gömbcsuklók a kormányösszekötő rúdon A kormányvillákat igubal gömcsuklókkal szerelték fel. Gumiharangok alkalmazásával növeltük a védelmet.
iglidur állócsapágyak a teherfülkét rögzítő szerkezetben A teherfülke rögzítésében is alkalmaztak igus alkatrészeket: igubal állócsapágyakat építettek be.

A felhasznált termékeket itt tekintheti meg



Az "Apiro", "AutoChain", "CFRIP", "chainflex", "chainge", "chains for cranes", "ConProtect", "cradle-chain", "CTD", "drygear", "drylin", "dryspin", "dry-tech", "dryway", "easy chain", "e-chain", "e-chain systems", "e-ketten", "e-kettensysteme", "e-loop", "energy chain", "energy chain systems", "enjoyneering", "e-skin", "e-spool", "fixflex", "flizz", "i.Cee", "ibow", "igear", "iglidur", "igubal", "igumid", "igus", "igus improves what moves", "igus:bike", "igusGO", "igutex", "iguverse", "iguversum", "kineKIT", "kopla", "manus", "motion plastics", "motion polymers", "motionary", "plastics for longer life", "print2mold", "Rawbot", "RBTX", "readycable", "readychain", "ReBeL", "ReCyycle", "reguse", "robolink", "Rohbot", "savfe", "speedigus", "superwise", "take the dryway", "tribofilament", "triflex", "twisterchain", "when it moves, igus improves", "xirodur", "xiros" and "yes" kifejezések az igus® GmbH/ Köln jogilag védett védjegyei a Német Szövetségi Köztársaságban és adott esetben egyes külföldi országokban. Ez a védjegyek nem teljes listája (pl. függőben lévő védjegybejelentések vagy bejegyzett védjegyek) az igus vagy az igus leányvállalatai Németországban, az Európai Unióban, az Egyesült Államokban és/vagy más országokban vagy joghatóságokon.

Az igus® GmbH felhívja a figyelmet, hogy a következő cégek, illetve az összes többi, hajtásokat gyártó és a webhelyen szereplő cég semmilyen termékét nem értékesíti: Allen Bradley, B&R, Baumüller, Beckhoff, Lahr, Control Techniques, Danaher Motion, ELAU, FAGOR, FANUC, Festo, Heidenhain, Jetter, Lenze, LinMot, LTi DRiVES, Mitsubishi, NUM, Parker, Bosch Rexroth, SEW, Siemens, Stöber. Az igus® által kínált termékek gyártója az igus® GmbH.