Change Language :

A kopásálló és karbantartásmentes iglidur J siklócsapágyak a kormánycsuklókba vannak préselve.
Nehéz idők járnak 30 000 Trabantra Németországban. Az NDK kultikus autójának pótalkatrészeit a kifogyás veszélye fenyegeti. Szerencsére van Frank Hofmann - egy Zwickauból származó Trabi-rajongó, aki kopásálló alkatrészeket reprodukáltat. Legújabb trükkje: a kormánymű csapágycsapágyperselye, amely a kölni igus cég nagyteljesítményű műanyagból készült, és sokkal strapabíróbb, mint az eredeti.
Egy SUV 400 LE-vel, széles, magas és domináns, két tonna súlyú. Sokak számára egy ilyen nehézsúlyú autó státuszszimbólum. De nem Frank Hofmann számára. A zwickaui képzett rádió- és televíziószerelő szíve más járműért dobog. Kicsi, szerény és mindössze 26 LE teljesítményű. A Trabiról van szó - amelyet a VWB Automobilwerk Zwickau 1958 és 1990 között épített: a német újraegyesítés szimbóluma.
Hofmann fiatal fiúként beleszeretett az NDK kultikus autójába, egy Trabi 500-asba, amely a nagyapja szomszédjának tulajdona volt. "Nem volt jobb autó számomra. Különösen a hátsó rész tetszett meg - lelkesedik Hofmann". "Egyértelmű volt: egy nap nekem is lesz egy ilyen autóm." Fiatal felnőttként, 2000-ben aztán megpróbálkozott egy meghibásodott Trabi felújításával. "Hetekig böngésztem a pótalkatrész-katalógusokat. Borzasztóan frusztráló volt, mert sok alkatrész egyszerűen már nem volt kapható - emlékszik vissza" Hofmann. A válságok azonban köztudottan lehetőségek is. "Hirtelen jött az ötlet, hogy saját vállalkozást indítok, saját online alkatrészboltot." Ezt hamarabb mondtam, mint tettem. Az üzlet - a Trabantwelt.de - 2006-ban indult el az interneten.
Hofmann az igusnál találta meg, amit keresett - egy kölni székhelyű vállalatnál, amely évtizedek óta a nagy teljesítményű műanyagok fejlesztésére specializálódott, és szabványos és speciális csapágyakat gyárt fröccsöntéssel és 3D nyomtatókkal. "Sok gyártó csak néhány százezer darabtól felfelé kínál gyártást. Ezért örültem annak, hogy az igus sokkal kisebb sorozatokat is gazdaságosan tud gyártani -" - mondja Hofmann.
A felhasználóknak nem kell kenegetniük a csapágyakat - száraz üzemet tesznek lehetővé a legalacsonyabb súrlódási együtthatóval. A szilárd kenőanyagok, mikroszkopikusan apró részecskék, automatikusan feloldódnak, kenik a csapágyat és csökkentik a súrlódást. A Hofmann mégis azt ajánlja, hogy az ügyfelek kenjék meg a csapágyat. Ennek oka, hogy a kenés megvédi a kormánytengelyt a korróziótól.
A Hofmann-nak többé nem kell aggódnia a csapágycsapágy perselyek elérhetősége miatt. Ha a készlet fogyóban van, a vezérigazgató újra megrendeli a perselyeket az igustól. A fröccsöntő szerszám bármikor rendelkezésre áll. A vevők is lelkesednek a termékekért. "Eddig csak pozitív visszajelzéseket kaptunk," - mondja Hofmann boldogan. És ez így is van rendjén. "A Trabin való munka hobbi, szenvedély, ami nem vezethet frusztrációhoz. Szórakozásnak kell lennie!"