"Sok mozgó alkatrészünk van az összeköttetésben, amelyeket mind meg kell támasztani. Az igus® - mint siklócsapágy-specialista - kiváló hírnévnek örvend Svájcban. Így egyértelmű volt számomra, hogy az igus® lesz az, és azonnal rendeltem 100 perselyt a szabványos anyagból a honlapról iglidur® G a tesztelés céljára," mondja Thomas Hollenstein az okokról. Összesen 28 ilyen perselyt használnak a Schleppfixben, a teljes gémben elosztva. A két oldalkar külön-külön van felfüggesztve, és ezért szabadon lenghet. "Az oldalkaroknál rájöttünk, hogy hatalmas erők hatnak ezekre a csapágyazási pontokra. Miután konzultáltunk az igus® szakértőivel, az igus® szálas kompozit anyaga, az igutex® TX1" mellett döntöttünk - erősíti meg Hollenstein, majd Axel Ebert, az igus® svájci Key Account Managerje hozzáteszi: "Az iglidur® G az egyik költséghatékony standard anyagunk a siklócsapágyak területén, és akár 80 MPa felületi nyomással a legtöbb alkalmazáshoz ideálisan alkalmas. A Schleppfix oldalkarjának csapágyazási pontjánál azonban jelentős duzzadó erők hatnak az anyagra. Az új igutex® szálas kompozit termékcsaládot pontosan az ilyen alkalmazásokhoz fejlesztettük ki - kopásálló és méretstabil, akár 200 MPa felületi nyomásig." Az igutex® anyagok a nagy terhelésekhez a nagy kopásállóságot a nagy (statikus) terhelések, ütések és élterhelések elviselésére való képességgel kombinálják - így tökéletesen alkalmasak erre az alkalmazásra.
A Schleppfix egy speciális megoldást alkalmaz, amely egy viszonylag hosszú, 120 milliméteres csapágyazással bokrosítja a teljes alkatrészt, és így a legnagyobb tervezett felületet éri el a terhelésfelvételhez. A Schleppfixben igutex® TX1thrustalátéteket is használnak az optimális axiális indítás érdekében. Az igutex® szálas kompozit anyag ugyanazokkal az előnyökkel rendelkezik, mint az iglidur® anyag: kenés- és karbantartásmentes, korróziómentes, magas szennyeződés- és közegállóság és még sok más.