A Volkswagen emdeni gyárában a Passat B8 PA gyártásában egy robolink® csuklókaros robotot használnak. A ragasztórobot két ragasztóvarratot alkalmaz a hátsó akkumulátor-konzol területén az akusztikai intézkedések ragasztásához, hogy elkerülje a dolgozók fárasztó kézi munkáját és növelje a ragasztási folyamat minőségét. és a ragasztási folyamat minőségének növelése érdekében.
A probléma
Az eredeti ragasztási folyamat során a hátsó akkumulátor-konzolokat az alkalmazottak kézzel távolították el a konténerekből, és két akkumulátor-ragasztóvarrással látták el. A konzolt ezután a csomagtér oldalára illesztették. Ez a folyamat 120%-os tevékenységtartalmat eredményezett az egyes munkavállalók munkaterhelési diagramjában az autóipari tömeggyártásban. Ennek következménye az volt, hogy hogy a dolgozók nem tudták teljes mértékben betartani a munkaciklusukat. A nagyobb munkaterhelés az időnyomással együtt fokozott hibaérzékenységhez vezetett.
A megoldás:
A robolink W használata a ragasztási folyamat automatizálására nemcsak a dolgozók munkaterhelését csökkenti, hanem precíz, következetes, állandó minőségű ragasztást is biztosít az akkumulátor konzolok ragasztásához, állandó ragasztási minőség mellett. A teljes gyártási folyamat automatizált, az alkatrészektől eltávolításától a ragasztóasztalra történő elhelyezésen át a két akusztikus ragasztóvarrat felhelyezéséig.