Az autóipar egyre inkább az elektromobilitás témájára összpontosít. Ez pedig a teljes fejlesztési és ellátási láncra is hatással van. Például az elektromos motorokat és akkumulátorokat, valamint más e-komponenseket 100 százalékban tesztelni kell, és az elektromos specifikációk, például a túlfeszültség, az áramerősség és az érintkezés áll a középpontban.
Ahhoz, hogy ezeket a teszteket be lehessen építeni a gyártósorokba, új tesztrendszerekre és a gépek gyártási környezetbe való optimális integrálására vonatkozó ötletekre van szükség.
Itt jön a képbe a 2017-ben alapított MCW Systemtechnik GbR. Az MCW fő kompetenciái közé tartozik a gépek és (teszt)rendszerek elektromos tervezése és mechanikai tervezése, valamint a vezérlőszekrény-építés.
A vállalat kifejlesztette az úgynevezett "Multiplexer" készüléket, amely automatizálja a vizsgálati tárgyak, például a vontatási akkumulátorok elektromos csatlakoztatását különböző mérőeszközökhöz (1. ábra). A multiplexer képes elektromos motorokat három mérőeszközhöz csatlakoztatni, és többek között alacsony ohm- és ellenállásméréseket, nagyfeszültségű vizsgálatot és rövidzárlat-vizsgálatot végezni. Tizenkét teszt kevesebb mint 60 másodperc alatt elvégezhető.
Az előny nyilvánvaló: a rendszer felgyorsítja a sor végi tesztelést, ugyanakkor csökkenti a drága tesztberendezések elhasználódását.
A tervezés során azonban különleges kihívást jelentett az a nagy sebesség, amellyel az egyes próbatestek a folyamaton áthaladnak. Itt az érintkezéshez és a leválasztáshoz használt lineáris modulok teljesítménye és élettartama döntő fontosságú. A lineáris mozgások nagy száma a sorvégteszt rövid vizsgálati ciklusaiból adódik. Egy év alatt egy multiplexer körülbelül 500 000 érintkezést és dekontaktálást végez. Az élettartam mellett azonban nem szabad alábecsülni a csatlakozók összekapcsolásához és szétkapcsolásához szükséges jelentős erőt sem.
Végül a multiplexernek a lehető legkompaktabbnak kell lennie az alkalmazási területen, és el kell férnie egy 19 hüvelykes rackben. Ez mindenekelőtt a teljes szélességet és a mozgó alkatrészek választékát korlátozza.