Change Language :
A "ConTrail MGN" a Bergamont teljes felfüggesztésű mountain bike kínálatának egyik csúcsmodellje. Az igus® könnyű iglidur® polimer siklócsapágyakat az igus a hátsó felfüggesztés kiesőpontjainál használják a nagy igénybevételnek kitett alkalmazásokhoz. A hátsó felfüggesztés kialakításánál nagyon fontos szerepet játszik a forgáspontok meghatározása. Thomas Marquardt: "Pontos elképzelésünk van arról, hogyan kell egy kerékpárnak vezetnie, és a fejlesztés során kiterjedt teszteket végzünk." Ez nemcsak a forgáspontok elhelyezésére és ezáltal a kinematikára vonatkozik, hanem a csapágyak kiválasztására is. A Bergamont eredetileg golyóscsapágyakat használt minden csapágyponton a "Fullys". A "Contrail MGN" az első kerékpár, amely eltér ettől az elvtől. "A két első forgásponton," mondja Marquardt, "azaz a lengőkar és a váz közötti csatlakozásnál mélyhornyú golyóscsapágyakat használunk, mert a csapágyak itt viszonylag nagy lengőmozgást végeznek. A hátsó csuklóban, a hátsó tengelyen viszont ezúttal új megközelítést választottunk, és siklócsapágyat használunk."

A tervező számára ennek jó okai vannak, a legfontosabb az oldalirányú merevség. A siklócsapágy sokkal nagyobb érintkezési felületet kínál, mint a görgős csapágy. "Még nagyon nagy terhelések és nagy oldalirányú erők esetén sem inog semmi," magyarázza Marquardt.
Az iglidur® siklócsapágyak az ezen a csapágyponton fellépő nagy nyomóterheléssel is nagyon jól megbirkóznak. "A nyomás is nagyon jól eloszlik a nagyobb felületen." A Bergamontot az igus® támogatta a hátsó felfüggesztés csuklóján lévő siklócsapágyakkal végzett tesztek során. Ez magában foglalta az optimális siklócsapágy anyagának kiválasztását is. René Achnitz, globális termékmenedzser iglidur® siklócsapágy: "Az első tesztekben az iglidur® G mindenes anyagot használtuk, de aztán rájöttünk, hogy az iglidur® J alkalmasabb."

Nyilvánvaló volt, hogy a tesztek kezdetben az iglidur® G-vel kezdődtek. Ez az univerzális anyag a különösen gazdaságos csapágyak számára a legszélesebb alkalmazási területet kínálja. Az iglidur® J azonban nagyobb méretstabilitást kínál nedves körülmények között, és ezt a paramétert is figyelembe kellett venni a kerékpár tervezésénél.
Természetesen a kerékpárok gyakran közlekednek vízfolyásokon és pocsolyákon keresztül, és használat után gyakran tisztítják meg őket kerti tömlővel vagy akár nagynyomású tisztítóval. Thomas Marquardt: "A polimer siklócsapágyakat még ezek a terhelések sem érintik."
Az önkenő iglidur® polimer siklócsapágyak hosszú és kiszámítható élettartamot ígérnek. Az értékesítési részlegnek azonban először a szakkereskedőket kellett meggyőznie. Thomas Marquardt: "Néhány évvel ezelőtt már használtunk siklócsapágyakat, de azok más anyagból készültek és túl kicsik voltak. Ezért volt szükség tájékoztatásra és képzésre." A kereskedők azonban teljesen elégedettek a jelenlegi megoldással, mivel a kerékpártulajdonosok visszajelzései folyamatosan pozitívak. A kerékpár torziós szilárdsága nagyon jó, és a felfüggesztés nagyon gyorsan reagál - számol be Marquardt.
Ehhez minden bizonnyal hozzájárul a csapágypont nagyon gondos kialakítása is. A kerékpárgyártás során a csapágyakat enyhe nyomással préselik be a lengőkarba. Ezenkívül egy fémhüvelyt helyeznek a csapágyba, amely a csavarok meghúzásának végállását képezi. Ez biztosítja, hogy a csapágyak a kerékpár tulajdonosa által végzett összeszerelési munkálatok után is forgathatóak maradjanak.

Siklócsapágyaink
Minden fontos dolog az iglidur® csapágyainkról egy pillantásra: Standard és speciális alkatrész, termékújdonságok, laboratóriumi vizsgálatok és még sok más

iglidur® az MTB-ben
Hátsó háromszög, villa, nyeregcső és társai - az iglidur® siklócsapágyak alkalmazási területei mountain bike kerékpárokban.