Change Language :

Mielőtt vásárolna, ismerkedjen meg közelebbről is termékeinkkel. Rendelje meg a legfontosabb kerékpárokban alkalmazható termékeinket tartalmazó mintadobozunkat. A doboz különféle iglidur® anyagokból készült siklócsapágyakat, fogaskereket, igubal® gömbcsuklót és drylin® N lineáris vezetőelemet tartalmaz.

A szennyeződés és a nedvesség károsíthatja a fém csapágyakat. A PTFE-bevonatú siklócsapágyak esetében a védőréteg a szennyeződésekkel való érintkezést követően hamar elkopik. Rendszeres kenés nélkül a fémcsapágyak nagyon hamar elhasználódnak. A kerékpár tisztán tartása is gondot okozhat, amennyiben a vízsugár túl erősen éri a csapágyazási pontot és a víz lemossa a kenőanyagot. Az eredmény: korrózió.* Az iglidur csapágyaknak a szennyeződések és a nedvesség meg sem kottyan, hiszen külső kenőanyagok nélkül működnek. Külső kenés és karbantartás egyáltalán nem szükséges hozzájuk.
* Ez a probléma az úgynevezett „ipari csapágyakkal” is előfordulhat. A kerékpáriparban általában a nem állítható fém gördülő csapágyakat hívják így, melyek standardizáltak és tömítettek.


Az iglidur® J anyagból készült vezetőgyűrűk különösen alkalmasak a lineáris mozgásokhoz, és ideálisak a teleszkópos és Vario nyeregcsőhöz. A PTFE bevonatú fém alternatívákhoz képest nemcsak könnyebbek és 100%-ban korróziómentesek, hanem a peremterhelésre is érzéketlenek.
A fém-kompozit csapágyaknál ezek a siklóréteg gyors kopásához vezetnek, ami a súrlódási együttható és a kopás gyors növekedését okozza. Az iglidur csapágyakban a szilárd kenőanyagok és az erősítő anyagok a teljes keresztmetszeten eloszlanak; a súrlódási együttható és a kopási arányok a teljes élettartam alatt állandóak maradnak.

iglidur J vezetőgyűrűk

Az iglidur perselyek a hátsó váz különböző csapágyazási pontjain beváltak a fém gördülőcsapágyak alternatívájaként. Nemcsak sokkal könnyebbek, hanem kevesebb beépítési helyet is igényelnek. Ezen kívül itt is óriási előnyt jelent a száraz működésük, mert ha a váz poros vagy sáros lesz, gond nélkül lemosható. Még a nagynyomású mosóval történő tisztítás sem károsítja a csapágyakat. Így nem kell aggódni a víz bejutása által okozott korrózió miatt. A hátsó felfüggesztésen különösen jól alkalmazhatóak az iglidur® J3 anyagból készült perselyek valamint a nagy falvastagságú iglidur® M210 csapágyak.

iglidur J3 siklócsapágy

Vastagfalú siklócsapágy iglidur M210

Kisebb tömeg és nagyobb merevség a hátsó vázban
A kaliforniai mountain bike gyártó, az ibis 2013 óta használja az igus siklócsapágyait teljes felfüggesztésű hegyikerékpárjaiban. Mint a csuklós lengéscsillapítók esetében általában, eredetileg az ibis is tömített mélyhornyú golyóscsapágyakat alkalmazott a hátsó felfüggesztés alsó lengőkarjában, viszont emiatt az egy idő után veszített a stabilitásából. Az iglidur siklócsapágyakra való átállás számos előnnyel járt: 80 grammal kisebb tömeg a korábbi modellekhez képest, nagyobb merevség, a szárazon futásnak köszönhetően nincs szükség karbantartásra és - ami az ibis-nél a legfontosabb szempont - jelentősen megnövekedett a tartósság.

Más alkalmazásokhoz képest az akkumulátorfedél nem igényel nagy pontosságú vagy nagy teherbírású csapágyakat. Azonban a nedvességgel és szennyeződéssel való érintkezés, valamint a mindennapi használat során bekövetkező rázkódása is kihívást jelent. Mivel a korrózió és a szennyeződések nem okoznak problémát nekik, műanyag siklócsapágyaink itt is kiválóan működnek. Számos elérhető árú csapágyunk van, amelyek megfelelnek az alkalmazás által támasztott minőségi követelményeinek, például az iglidur® GLW-ből készült peremes csapágyak. Hosszú élettartam rozsdásodás, nyikorgás és csörgés-zörgés nélkül.

iglidur GLW siklócsapágy

A teljesen működőképes fék fontosságát valószínűleg senki sem vitatja. De a kényelem és a kis tömeg is fontos kritériumok. Az iglidur csapágyakkal mindhárom javítható. Standard és egyedi alkatrészként is ideális megoldás a fékkarban - az iglidur P-nek, univerzális outdoor termékhez illően a nedvesség, a kosz, az ütések és a rázkódás meg sem kottyan, ráadásul költséghatékony is. Mint minden iglidur csapágy esetében, a csapágy korrózió és kopás elleni védelme itt sem igényel kenést. Perselyeinkkel elkerülhető a bosszantó nyikorgás és csikorgás is, ami a fékkar fém csapágyaira elsősorban nedves körülmények között jellemző.

iglidur P siklócsapágy

Egyedi gyártású enkóder dugattyú Trickstuff Piccolában
Mindössze 158 gramm tömegével a Trickstuff cég Piccola modellje a világ legkönnyebb hidraulikus tárcsafékje. A vállalat magas követelményeket támaszt az alkatrészekkel szemben. A tökéletes adagolást egy rövid enkóder dugattyú biztosítja, amely a fékkar mechanizmus szívében található, és egyedileg, CNC esztergálással készült, iglidur J anyagból. Az anyagot jó nyomásstabilitás, minimális kopás és alacsony tömeg jellemzi. Nagyon alacsony a burkolathoz vett súrlódási együtthatója, ami fontos a csúszásmentes adagoláshoz.

Legyen szó hosszú vagy rövid rugóútról, kemény vagy kényelmes beállításról - a villás felfüggesztés beállítása függ az egyéni stílustól, a terepviszonyoktól és egy kicsit ízlés dolga is. Mindenesetre a villának jól kell reagálnia, lehetőleg alacsony letörési nyomatékkal. A csúszásgátló hatás minimalizálása érdekében az igus kifejlesztette az iglidur E anyagot. Amely rendkívül kopásálló, csillapítja a rezgéseket és kifejezetten jól működik lineáris mozgások esetén alumínium tengelyen. Az iglidur® E-ből készült siklócsapágyak ideálisak a támasztócsövek megvezetésére a merülőcsövekben. Alternatív megoldásként a J3 anyagból készült vezetőgyűrűk is használhatók. Az általánosan használt fém kompozit csapágyakhoz képest az iglidur csapágyak könnyebbek és hosszabb élettartamúak.

iglidur E siklócsapágyak

iglidur J3 vezetőgyűrű

Kisebb tömeg a rugóvilla egyedi csapágyainak köszönhetően
Ez a projekt ösztönzött bennünket arra, hogy továbbfejlesszük csapágyainkat a villákban történő tökéletes működésig. A „Magura Durin Race” nevű cross country modelljükhöz kerestek a fejlesztők olyan megoldást, amellyel úgy csökkenthető a tömeg, hogy az nem megy a teljesítmény rovására. Erre a célra adta magát, hogy a teleszkópcsövek csapágyazását a fém csapágyak helyett egyedi iglidur csapágyakra cseréljük. A villa teljesítménye meggyőző volt, a csapágyakat abban az olimpiai kerékpárban használták, amellyel Sabine Spitz 2008-ban Pekingben aranyat nyert.

Az igus csapágyak évek óta tökéletesen működnek a lengéscsillapítókban. Ha a megfelelő módon mozgatják a fullyt és a rázkódásokat is helyesen veszik, akkor nem kell aggódni a gyors csapágykopás miatt az iglidur® J3B-vel. A PTFE-bevonatú fém alternatívákhoz képest az iglidur perselyek jóval nagyobb nyomásnak ellenállnak, és jelentősen hosszabb élettartammal rendelkeznek. A szennyeződés kevésbé tapad a zárt csapágyszemre, és a használat vagy tisztítás közben rákerülő nedvesség sem okoz gondot, mivel nem rozsdásodnak. További előny, hogy az iglidur csapágyak ki- és bepattintása egyszerű, nincs szükség speciális szerelőkészletre mint a fém kompozit csapágyak esetében.

iglidur J3B siklócsapágy

A szabadonfutókban mindennek gördülékenyen és könnyen kell működni. A bennük használt csapágyakra vonatkozóan ez a lehető legjobb csúszási tulajdonságokat jelenti, állandó mozgásban és nagy sebességnél. Az igus itt is olyan anyagok választékát kínálja, amelyeket kifejezetten nagy sebességekhez terveztek. A konstrukció típusának függvényében, az iglidur J3, iglidur W300 és az iglidur Z, például, megfelel ezen alkalmazásokhoz, és hosszú távon is ellenállnak a nagy hőmérsékletnek. A jellemzően alkalmazott golyóscsapágyakhoz képest könnyebbek, kevesebb beépítési helyet igényelnek, és száraz működésüknek köszönhetően nem tapad rájuk a kosz. A szabadonfutó kerekek tömítése gyakran egyenetlen mozgáshoz vezet, de ez műanyag csapágyainkkal elkerülhető.

iglidur J3 és W300 siklócsapágyak
▸ További információ az iglidur J3 és iglidur W300 termékekről a webáruházban

Csapágyazott iglidur Z

Egy jó, helyesen beállított hátsó váltó simán és pontosan mozgatja a láncot a következő lánckerékre fel-le váltáskor. Gyakori probléma, hogy a hátsó váltó csapágyai szennyeződnek, illetve, hogy a tisztítás során lejön a kenőanyag. Az iglidur® G sorozat siklócsapágyaival csökkenthető a probléma. Száraz működésüknek köszönhetően kevesebb szennyeződés tapad rájuk. A kerékpár és a váltó mosása sem okoz gondot, mivel nem mosódik ki a kenőanyag, így nem kell aggódni a korrózió miatt és a mosás utáni újrakenés is szükségtelen. A fém csapágyakhoz képest műanyag csapágyainkkal csökkenthető az össztömeg is.

iglidur G siklócsapágyak

A SRAM váltó csapágyak karbantartása nem szükséges
Az SRAM hátsó váltó vezetőgörgőjében az iglidur G műanyag siklócsapágyak minden forgásponton megbízhatóan teljesítenek. Vízzel, sárral, homokkal és olajjal való érintkezés, gőzsugárral végzett tisztítás és az ugrások okozta feszültségek sem okoznak gondot a csapágyaknak; tartósak, pontosak és alacsony súrlódásúak. Ezenkívül, mivel nincs szükség külső kenőanyagok alkalmazására, a költséges csapágykarbantartás is a múlté.

A motor az e-bike szíve, és döntően befolyásolja a vezetési élményt. Több különböző e-bike motor megoldás ismert, az igus csapágyak és fogaskerekek azonban már számos alkalmazásban bizonyítottak. A karbantartásmentesség, a lengéscsillapító jellemzők és a hagyományos műanyagokhoz képest hosszabb élettartam csak három a dry-tech megoldások számos meggyőző előnye közül. A szükséges komponenseket legyártjuk Önnek egyedi alkatrészként is.Szívesen adunk tanácsot az Ön motoros alkalmazásához leginkább megfelelő alapanyag és gyártási eljárás tekintetében.

iglidur fogaskerekek

Új 3D nyomtatott fogaskerekek e-bike motorjában
Az elektromos kerékpár bolygókerekes hajtóművének erősen kopott fogaskerekei helyett újakra volt szükség. Mivel az elektromos kerékpárt gyártó cég nem tudta biztosítani a pótalkatrészt, a megrendelő az igus 3D nyomtatási részlegéhez fordult. Az új fogaskerekeket a régi, kopott alkatrészek alapján lézerszinterezéssel gyártottuk le. Vásárlónk a kézhezvételt követően azonnal be tudta szerelni az új fogaskerekeket, kicsivel később pedig javulást észlelt a sebességváltó teljesítményében.

Az iglidur siklócsapágyak a fém görgőscsapágyak karbantartást nem igénylő, ellenálló alternatívájaként szolgálnak számos kiváló minőségű pedálban. Könnyűek, kevesebb beépítési helyet igényelnek, és sokkal hosszabb élettartamúak, mint fém társaik. Az ütésálló tartós J3 anyagból készült perselyek különösen figyelemreméltóak itt. Szilárd polimer csapágyainkon kívül speciális filctömítésű perselyeink további védelmet nyújtanak a csapágyaknak a szennyeződések ellen.

iglidur J3 siklócsapágy

Optimális teljesítmény az iglidur JB-vel a Crankbrothers pedálokban
A prémium mountain bike alkatrészeket gyártó Crankbrothers cég a pedál csapágyazására keresett megoldást. A tömeg csökkentése, a hosszú élettartam és a szennyeződésállóság voltak a legfontosabb szempontok. Az iglidur JB anyagból készült siklócsapágyak révén a cég a korábbi megoldáshoz képest meg tudta nyolcszorozni az élettartamot, mindemellett a teljes tömeget is csökkenteni tudták. A kenésmentes csapágyakon nem tapad meg a kosz, egyszerűen, kívülről meg lehet tisztítani őket, anélkül, hogy csökkenne a teljesítményük.

Könnyű műanyag csapágyaink helytakarékosak, ellenállnak a korróziónak és a szennyeződéseknek. Így nemcsak műszakilag kiváló alternatívát kínálnak a piacon lévő fém megoldásokkal szemben, hanem hosszú távon is csökkentik a költségeket, mivel száraz működésüknek köszönhetően tartósak és karbantartásmentesek. Az iglidur® H anyagból készült csapágyak közül elsősorban a H4, H2 és a HLW, igazi klasszikusok, mivel jól bírják az alkalmazásban fellépő magas hőmérsékleteket is. Szakértőink segítenek Önnek megtalálni a fékéhez megfelelő csapágyat.

iglidur H siklócsapágy sorozat
▸ További információk a H4, H2 és HLW iglidur iglidur® webáruházban




