A kölni igus® GmbH nyílt és zárt drylin® R lineáris siklócsapágyait a kezdetektől fogva használják a buszpótkocsikban. A termékcsalád alapja a kifejezetten a lineáris technológiához kifejlesztett, nagy kopásállóságú polimerek. A méretek kompatibilisek a szabványos golyóscsapágyakkal. Speciális geometriájuk még szélsőséges környezeti körülmények között is garantálja a robusztusságot. A polimer csúszóelemekkel ellátott lineáris vezetők a kormányrendszer számára segítenek abban, hogy a pótkocsi mindig biztonságosan a pályán maradjon, zsír vagy olaj nélkül, még nagyon piszkos körülmények között is. Gyakorlatilag ellenállnak a szennyeződéseknek. Még a legdurvább szennyeződésben is nagyon magas szintű biztonságot nyújtanak. A kenőanyagok hiánya és a csapágyfelület különleges kialakítása az egyes futópályákkal és a köztük lévő megszakításokkal itt különösen kedvezően hat. Még ha nedves szennyeződés kerül is a tengelyre, az letörlődik az egyes futópályákról és visszatolódik az érintkezésmentes pályákba. A csapágy futófelületeinek kereszttartója ezután a minden szennyeződéstől megtisztított pályán siklik. Összesen tizennégy drylin® R lineáris csapágyat építenek be minden pótkocsi kormányrendszerébe. Ezek továbbítják a kormánymozdulatot az első kerekektől a hátsó kerekek felé. Olyan extra vezetőrendszert választottak, amely a ház közepén lévő koronázás miatt könnyen fel tudja venni a tolórúd élterhelését, és így könnyedén el tudja fogadni a tolórúdtól származó élterhelést. A béléskarcsapágyak a konstrukciós előnyeik mellett különösen az anyagi jellemzőik miatt is lenyűgözőek. Korróziómentesek, kopásállóak, alacsony súrlódási együtthatóval rendelkeznek, csendesen futnak, könnyűek és költséghatékonyak. Egy saját fejlesztésű fejlesztés soha nem érte volna meg. Nemrég az első engedélyezett pótkocsi Augsburgba érkezett egy általános felújításra. Különösen a csapágyakat vizsgálták meg, és nem találtak nyilvánvaló hibákat. A csapágyakat még a villámrozsda sem támadta meg.
A vállalat által kifejlesztett és szabadalmaztatott redundáns tolórúdrendszer fontos szerepet játszik az átfogó megoldásban. Ez az első tengely kormánymozdulatait tisztán mechanikusan továbbítja a hátsó tengelyre. Több rúdból és két forgókaros gyűrűs lemezből áll a végein. Az alkalmazási profiltól és az ügyfél igényeitől függően a hátsó tengely különböző kormányzási szögei határozhatók meg. A pótkocsik használata kedvező a környezet és a költségvetés számára. A számítások azt mutatják, hogy a flotta üzemeltetése évente több mint 30 %-kal csökkentheti az üzemanyagköltségeket. Ez jóval hat számjegyű megtakarítást eredményez. De a számítások még ennél is tovább mennek. Mivel a lineáris siklócsapágyak kenés nélküliek, nincs szükség drága központi kenésre, amely ráadásul nagyon káros a környezetre.