Change Language :
A minnesotai North Shore bányában egy alacsony karbantartást igénylő műanyag energialáncot szereltek fel a taconit szállítására szolgáló szállítószalagrendszer 550 méter hosszú útvonalára: Ez az egyik leghosszabb műanyag energialánccal megvalósított útvonal a világon. A görgős pálya mellett a télen akár -30°C alá is csökkenő hőmérséklet, valamint a jég és a hó is döntő szerepet játszott a kábelvezetés kiválasztásában.
A 19. század végén és a 20. század elején a rendelkezésre álló vasérc olyan jó minőségű volt, hogy a taconitot veszteséges hulladékterméknek tekintették. A második világháború után azonban a jó minőségű érc nagy részét már bányászták az Egyesült Államokban, így a taconit új vasforrásként gazdaságilag életképessé vált. A taconit feldolgozásához az ércet finom porrá őrlik, majd a vasat erős mágnesek segítségével elválasztják a kőzet többi részétől.
A porított vaskoncentrátumot ezután bentonittal és mésszel, mint folyósítószerrel összedolgozzák, hogy körülbelül egy centiméter átmérőjű pelleteket kapjanak, amelyek körülbelül 65%-ban vasból állnak. A pelleteket ezután magas hőmérsékletre hevítik a további feldolgozáshoz, hogy a magnetit (Fe3O4) hematittá (Fe2O3) oxidálódjon. A koncentrált taconitot a termelőüzemekből vasúton szállítják Silver Baybe, Two Harborsba és a Superior-tónál lévő Duluth és Superior ikerkikötőibe, majd ömlesztett áruszállítókkal szállítják a Nagy-tavak mentén található más helyszínekre. Számos acélgyártó üzem az Erie-tó közelében található.