A Knorr-Bremse GmbH, Division IFE, székhelye Kematen/Ybbs, Ausztria, vezető fejlesztője és gyártója a vasúti járművek elektromos meghajtású beszállási rendszereinek. A vállalat szabványokat állít fel a villamosok, metróvonatok, elővárosi vonatok, regionális közlekedés, nagysebességű vonatok és személyszállító kocsik toló- és lengő tolóajtói számára. Johann Wilflinger, Group Manager System Development trade show, azzal a kihívással szembesült, hogy egy új, technológiailag fejlett beszállási rendszert kell kifejlesztenie a vasúti járművek számára.
Az új fejlesztésnek nemcsak megbízhatóbbnak, hanem a korábbi modellnél lényegesen költséghatékonyabbnak is kellett lennie. Ezt a költségigényes lépcsőalátét elhagyásával és a szíjhajtást felváltó, módosított meghajtási koncepcióval sikerült elérni. Ezáltal csökkent a súly, az alkatrészek száma és a csúszó lépcső szabad magassága. Egy egyszerűsített vezetőrendszerrel is meg akarták akadályozni az elakadást vagy a nehéz járást.
További cél volt az életciklusköltségek csökkentése azáltal, hogy a beszállást segítő eszközt úgy tervezték, hogy a lehető legkevesebb karbantartást igényelje. A karbantartási költségek minimalizálása érdekében nem kellett olyan üzemi folyadékokat használni, mint például olajok vagy zsírok. A csúszólépcsőnek a nagy hőmérséklet-ingadozások és a széles körű szennyeződések ellenére mindig tökéletesen kellett működnie.