Change Language :

Profil
Mire volt szükség:
Csapágyazás egy A-keret elforgatható kinematikájához
Követelmények:
Önkenő és karbantartásmentes siklócsapágyak, amelyek időjárásállóak és nagy terhelésre alkalmasak.
Ágazat:
Tengeri ipar
Siker az ügyfél számára:
Karbantartás- és korróziómentes csapágypontok, költséghatékony, testre szabott siklócsapágyak

A Ship & Yacht Engineering Ltd. évek óta komplex hajóépítési és hajózási projektek kábelezésére és kivitelezésére szakosodott. Alapítója és vezérigazgatója, Erik Hofmann a rámpáktól a sétahajókig mindent fejleszt a hajóépítés számára. Miközben különböző hajózási társaságokkal dolgozott együtt, többször is ráébredt az A-vázakkal korábban járó hátrányokra.
Ennek eredményeképpen kifejlesztett egy olyan A-keretet, amely karbantartás- és kenésmentes, 180°-os mozgási sugarat lehetővé tevő, elfordítható kinematikával rendelkezik: az úgynevezett összekötő rendszert. Annak érdekében, hogy a kinematika csapágypontjai kenésmentesek maradjanak és a karbantartás minimálisra csökkenjen, Hofmann iglidur® siklócsapágyakra támaszkodik.
Erik Hofmann innovatív A-kerete, amely első pillantásra olyan, mint bármelyik másik, a kelet-fríziai Leer kikötőjében áll. Második pillantásra azonban egy lényeges dolog feltűnik: más hidraulikusan működtetett A-keretekkel ellentétben ez az A-keret nem rendelkezik külső hengerekkel. Pontosan ez a Hofmann fejlesztésének nagy előnye. Az emelőrendszer a csatlakozórendszer segítségével dönthető. A hengerek és a speciális lengőkinematika az A-keret keretébe vannak beépítve, és 180°-os mozgási sugarat tesznek lehetővé.

A Ship & Yacht Engineering Ltd. által gyártott A-keretet már jóváhagyta a hajóosztályozó társaság, és az elfordulási szögtől függően akár 20 tonna teher emelésére is képes. Most a Fugro, a világ vezető geoadat-specialistája tulajdonában lévő kutatóhajóra szerelik fel, ahol például magnetométerek vízbe engedésére és újra kiemelésére használják majd.
Annak érdekében, hogy a forgó kinematika a nyílt tengeren és zord időjárási körülmények között is zökkenőmentesen működjön, Hofmann önkenő, karbantartásmentes siklócsapágyakat keresett a forgó kinematikához, amelyeknek költséghatékonynak kellett lenniük. Korábban bronz perselyeket használt. Az időjárás azonban állandóan kimosta a zsírt a csapágypontokból, így folyamatosan új zsírt kellett belepumpálni, hogy megakadályozza az elégtelen kenést és a korróziót - számol be a hajóépítész.

Hofmann egy ajánlás révén találkozott a kölni igus® GmbH-val, amely kenésmentes, nagy teljesítményű műanyagok fejlesztője és gyártója. Az igutex® TX1 anyagból készült csapágyaikat most az A-keret forgó kinematikájában használják. Kifejezetten nagy terhelésű alkalmazásokhoz fejlesztették ki őket, minimálisra csökkentik a karbantartási igényeket és nem igényelnek további kenést.
"A siklócsapágyaink beépített szilárd kenőanyagot tartalmaznak, amely milliószor van benne az anyagban lévő kamrákban. Ez azt jelenti, hogy mindig elegendő kenőanyag áll rendelkezésre a csapágypont kenéséhez. Ez megakadályozza, hogy eleve elégtelen kenés alakuljon ki," magyarázza Uwe Sund, az iglidur® nagy teherbírású csapágyak termékmenedzsere. Mivel nincs szükség további kenőanyagra, nincs szükség kézi kenésre vagy automatikus kenőrendszerre.
Kattintson ide a felhasznált termékekért
igutex® TX1 siklócsapágy