Change Language :
Műszaki adatok
Általános specifikáció
Egység
iglidur® RW370
Vizsgálati módszer
sűrűség
g/cm³
1,34
DIN EN ISO 1183-1
Szín
bézs
max. Nedvességfelvétel 23°C/50%-os szobai páratartalom mellett.
tömegszázalék
0,25
ISO 175
max. teljes nedvességfelvétel
tömegszázalék
1,2
ISO 62
súrlódási együttható, dinamikus, acéllal szemben
µ
0,13 - 0,17
pv-érték, max. (száraz)
MPa - m/s
1,20
Mechanikai specifikáció
hajlítási modulus
MPa
2.997
DIN EN ISO 178
hajlítószilárdság +20°C-on
MPa
100
DIN EN ISO 178
Nyomószilárdság
MPa
129
max. ajánlott felületi nyomás (+20°C)
MPa
75
Shore D keménység
80
DIN 53505
Fizikai és termikus specifikáció
Felső alkalmazási hőmérséklet hosszú távon
°C
+170
Rövid távú felső alkalmazási hőmérséklet
°C
+190
Alsó alkalmazási hőmérséklet
°C
-50
hővezető képesség
[W/m · K]
0,22
ASTM C 177
hőtágulási együttható (+23°C-on)
[K-1 · 10-5]
5
DIN 53752
Elektromos specifikáció
Térfogati ellenállás
Ωcm
> 1012
DIN IEC 93
felületi ellenállás
Ω
> 1012
DIN 53482
01. táblázat: Anyagjellemzők

01. diagram: Az 1 mm falvastagságú iglidur® RW370 megengedett pv-értékei száraz üzemben acéltengelyen, +20°C-on, acélházba szerelve.
**X-tengely = felületi sebesség [m/s]**Y-tengely = terhelés [MPa]
Az iglidur® RW370 speciálisan a vasúti technológia magas tűzvédelmi követelményeihez lett kifejlesztve. Ezért megfelel a DIN EN 45545 szabvány követelményeinek. iglidur® RW370 csapágyakat a vasúti technológiában elsősorban ajtórendszerekben, ülésbeállító és csuklószerkezetekben, valamint zsanérokban használják.

diagram. 02: maximális ajánlott felületi nyomás a hőmérséklet függvényében (75 MPa +20 °C-on)
**X = hőmérséklet [°C]**Y = terhelés [MPa]
Mechanikai specifikáció
Az iglidur® RW370 siklócsapágyak nyomószilárdsága a hőmérséklet növekedésével csökken. diagram. 02 szemlélteti ezt az összefüggést. A maximális ajánlott felületi nyomás mechanikai anyagparamétert jelent. Ebből nem lehet következtetéseket levonni a tribológiára vonatkozóan.

03. ábra: Deformáció nyomás és hőmérséklet alatt
**X = terhelés [MPa]**Y = alakváltozás [%]
A 03. diagram az iglidur® RW370 rugalmas alakváltozását mutatja különböző terhelések alatt. A lehetséges deformáció többek között a terhelés üzemi ciklusától függhet.

04. diagram: Súrlódási együttható a felületi sebesség függvényében, p = 1MPa
**X = felületi sebesség [m/s]**Y = súrlódási együttható μ
Súrlódás és kopás
Az iglidur® RW370 nagyon jó súrlódási együtthatója szárazon futva még tovább csökken a sebességgel, egészen 1,1 m/s értékig. A 04. ábra ezt az összefüggést mutatja egy acéltengelyen. Az 1,25 m/s sebességtől kezdve azonban a súrlódási együttható meredeken emelkedik, mivel itt éri el az anyag terhelhetőségi határát.

05. diagram: Kopás, forgás különböző tengelyanyagokkal, nyomás, p = 1MPa, v = 0,3m/s
X = tengely anyaga****Y = kopás [μm/km]
A tengely anyagai
A 05. és 06. ábra a különböző tengelyanyagokkal végzett vizsgálatok eredményeinek kiterjesztését mutatja, amelyeket iglidur® RW370 anyagból készült siklócsapágyakkal végeztek. 0,3 m/s és 1 MPa felületi nyomás esetén a kemény eloxált alumíniumból és a kemény krómozott Cf53-ból készült tengelyek a legmegfelelőbb csúszópartnerek. A 304-es nemesacélból vagy nemesacélból készült tengelyek szintén jó eredményeket nyújtanak. Ha az Ön által tervezett tengely anyaga nem szerepel az itt bemutatott teszteredmények között, kérjük, lépjen kapcsolatba velünk.