Az UB-Space csapata egy speciális mechanizmust fejlesztett ki a rakéta modulhoz, hogy a megfelelő időben megbízhatóan ki tudja lökni ezt az FFU-t. A mechanizmus űrbeli használata azonban jelentősen eltér a Földön szokásos küldetésektől. Oliver Dorn űrtechnológiai hallgató szerint az energiafogyasztás, a súly és a beépítési hely is korlátozott. Ráadásul a levegő súrlódása akár +200 °C-os hőmérsékletet is eredményezhet. Számos teszt után a csapat egy olyan meghajtórendszer mellett döntött, amely két párhuzamos menetes orsóból áll, amelyek meghosszabbítják az egységet, amelyben az FFU található. Az egység nyílásaként egy előzetesen lefúvott csappantyú szolgál. Az igus® drylin® program rozsdamentes acélból készült orsóit egy-egy NEMA 11-es léptetőmotor hajtja. Ezek 150 milliméteres távolságot tesznek meg nagy nyomatékkal és alacsony, 3 cm/s sebességgel. A szerkezet ellenkező oldala a rakéta falára egy iglidur® J260-PF 3D-nyomtatott ólomcsavaranyával van rögzítve. Annak érdekében, hogy az FFU a lehető legsimábban katapultálható legyen, a katapult ernyőt az iglidur® V400 műanyagból készült Tribo-Tape csúszófóliával bélelték ki. Az igus® anyagai kiválóan alkalmasak pontosan az ilyen típusú alkalmazásra, mivel optimális csúszási tulajdonságaik biztosítják a billenésmentes és energiatakarékos kidobást. Emellett ellenállnak a nyomásnak és a hőmérsékletnek, és kis tömegűek, ami döntő volt a különleges szerkezeti követelmények szempontjából.