A felelős tervezőmérnökök úgy döntöttek, hogy a portálkocsikon 2002-ben még mindig használatban lévő füzérrendszereket energialáncokkal váltják fel, mivel úgy vélték, hogy ez a fajta energiaellátó rendszer hosszabb élettartamú lesz. Figyelembe vették továbbá az energialánc kompaktabb kialakítását is.
A kábelek nagy száma miatt a konténerportáldaruk mindegyikére két E4 5050 RHD fordított irányban működő energialáncot szereltek fel. Ezek súlya méterenként 13 és 15 kilogramm között van. A CTA-darukhoz való energialáncokat 2002-ben gyártották Kölnben a "readychain®" címen. Ez azt jelenti, hogy a láncokat feltöltötték, felszerelték minden tartozékkal és csatlakozóelemmel, és a vályúval együtt csatlakoztatható állapotban szállították a konténerportál-daruk gyártójának.
Az StS konténerdaru első alkalommal történő felszerelése energialánccal a feszton helyett akkoriban újdonságnak számított, de az új tapasztalatok egyöntetűen pozitívak voltak. 2014-ben, amikor az igus® találkozott az üzemeltetővel, telepítették az első chainflex® kábelkészletet. Ekkor már valószínűleg több 100 000 konténermozgást bonyolítottak le. A chainflex® kábelek egyik előnye, hogy azokat kifejezetten energialáncokban való használatra fejlesztették ki, tesztelték és gyártják, és mozgó alkalmazásokhoz tervezték.
A rendkívül hajlításálló kábelek teljesítményét a kölni 1750 négyzetméteres tesztlaboratóriumban tesztelik, amely a legnagyobb a mozgó kábelek számára, és évente több mint kétmilliárd tesztciklust végeznek.
A magas terhelhetőségi határérték és a tartósság mellett a kábelek előnye a kisebb hajlítási sugár és a súlymegtakarítás a hagyományos többmagos kábelekhez képest.
A CTA és az igus® hat év után próbaképpen egy kontrollkábelt is eltávolított és elemzett. Az eredmény: a kábel hat számjegyű ciklusszám után is olyan jó volt, mint új korában. Ehhez hozzájárul a kifejezetten erre a célra kifejlesztett TPE-keverékből készült, rendkívül kopásálló köpeny, a szigetelés anyagválasztása, a kábel sodrásának módja és a rendkívül magas minőségi szabványok szerinti gyártás.