Az ajtók nyitására és zárására dryspin ólomcsavaros rendszereket használnak. Az önkenő, nagy teljesítményű polimerekből készült csavaranyáknak köszönhetően nincs szükség további kenésre, így csökkentik a karbantartási és tisztítási költségeket. Az igus léptetőmotorok a csavaranyák meghajtására szolgálnak. Az ajtó alatti tolólépcsőnél is E2 mikro e-láncokat, chainflex kábeleket és dryspin vezérlőcsavar-rendszereket használnak, mivel ezek szennyeződésben, útszóró sóban és esőben is gond nélkül használhatók. A dryspin magas spirálcsavarozású ólomcsavarok -40°-os hőmérsékleten és nagy szennyeződések esetén is működnek.
A villamosok, regionális és gyorsvonatok utasok számára szolgáló bejárati ajtói mellett a vezetőfülke, a gépház és a vészkijárati ajtók is igus alkatrészekkel vannak felszerelve. Még ha ezek nem is olyan nagy forgalmúak, mindig biztonságosan kell működniük. A vezetőfülke és a gépház ajtóiban többek között siklócsapágyakat és nyomólemezeket használnak. A hibátlan működés különösen fontos az összecsukható vészkijárati ajtók esetében. Itt is iglidur siklócsapágyakat használnak, hogy elkerüljék a további kenőanyagokat vagy akár az elégtelen kenést.