Change Language :
Enélkül sokkal kényelmetlenebb lenne a repülés: az utasfelszállási híd (más néven gangway vagy utasfelszállási híd) világszerte több ezer repülőtéren teszi lehetővé a repülőgépek védett, vízszintes beszállását. A repülés korai napjaiban a beszállás még egyszerűbb volt. A kis légcsavaros repülőgépek kis beépített lépcsőkkel rendelkeztek, amelyeket egyszerűen le lehetett engedni. A kisebb repülőgépek még ma is általában beépített lépcsőket használnak, mivel az utasfelszállási híd emelkedése egyébként túl meredek lenne.
Hogyan nézne ki a repülőgép az utasfelszállási híd nélkül? A modern kereskedelmi repülőgépek beszállási magassága a földtől akár 4 méter is lehet. Az olyan óriásgépeken, mint az Airbus A380, az utasoknak két szinten is fel kell szállniuk. Nagyon magas lépcsőkre lenne szükség. A gyermekes családok, idős és gyengénlátó utasok pedig sokkal nehezebben tudnának felszállni a repülőgépre. A szél és az időjárás elleni védelemről nem is beszélve.

Az utasfelszállási híd elve egyszerű: a rendszer egyik része általában szilárdan a repülőtér épületéhez van rögzítve. Egy másik része rugalmasan rögzíthető, hogy különböző típusú repülőgépekhez tudjon dokkolni. Például a repülőgép ajtó magasságának különbségeit, valamint a különböző hosszúságú és szélességű repülőgépeket ki kell egyenlíteni. Ebből a célból a gangway általában több, ki- és behúzható csőből és egy vagy több emelőegységből áll. Ez a teleszkópos gangway az utas gangway legrugalmasabb változata. A kevésbé rugalmas kivitelek gyakran csak bizonyos típusú repülőgépekhez alkalmasak, ami korlátozza a repülőtér-üzemeltetők rugalmasságát.
Az utasfelszállási híd mozgatása elektromos motorok segítségével történik. Ezekhez áram- és adatkábelekre van szükség a vezérlőrendszerhez. Az egyes elemek mozgása nem túl gyors. Ennek ellenére a kábeleket védeni kell a sérülésektől. Mivel általában a folyosón kívül helyezkednek el, a szélnek és az időjárásnak is ellen kell állniuk.
beszállóhidak esetében Mivel a repülőgépek várakozási ideje egyre rövidebb, és az utasfelszállási hidaknak megbízhatóan kell működniük, a mechanikus mozgásnak zökkenőmentesen kell működnie. Ha egy utasfelszállási híd megáll, az azonnali pénzügyi veszteséget jelenthet a repülőtér üzemeltetője, a légitársaság és az utasok számára is, akik kényelmesen, biztonságosan és időben szeretnének repülni.
Az igus® termékek nagyfokú megbízhatósága az utasfelszállási hídban való alkalmazásuk mellett szól. A gangwayben lévő kábelek mozgása biztonságosan irányítható az e-chain rendszereinkkel. A lökések többnyire vízszintes mozgások a teleszkópos alagutakban és függőleges mozgások az emelőegységekben. Az e-chain® hosszú élettartamú, így hosszú élettartamra lehet számítani. Helytakarékosan telepíthetők, így nem lógnak le kábelek, és a vizuális megjelenést sem rontják. Az e-chain® segítségével minden szükséges energia, például táp- és vezérlőkábelek,
hidraulika, pneumatika stb. biztosítható. 1 forgómozgású e-chain rendszerek, mint fordítotthajlítási sugarú megoldás 2 emelőmozgású e-chain rendszerek.
beépítési típus " zig-zag "
3 Emelőmozgás e-chain
rendszerek -beépítési típus "felfüggesztett " 4 Vízszintes mozgatású
e-láncrendszerek -beépítés 5 Kábelvédelem több tengelyen e-chain
rendszerek vezetnek és védenek mozgó alkalmazásokban, háromdimenziósan Az e-chain rendszerek több mint 50 %-kal csökkentik a szükséges kábelhosszúságot (közepes betáplálással) és megakadályozzák a kábel külső mechanikai terhelését, mint például az ellenőrizetlen hintázás, lengés, elakadás stb. Az alacsony karbantartási igény csökkenti az állásidőt. Az e-chain rendszerek ideálisan működnek együtt az igus® chainflex® kábellel. Akárcsak az e-chain®, ezek is ellenállnak a hőségnek, a napnak, az esőnek és a hónak.
energialánc