Sós víznek ellenálló hajtástechnológia az elektromos ablakok számára
A prémium szegmensbe tartozó hajók elektromos ablakai esetében a Glaskeil a drylin® meghajtási technológiára támaszkodik. Ez megfelel a kompakt méretekre, a csendes működésre, valamint az agresszív sós vízzel és a magas hőmérséklet-ingadozásokkal szembeni ellenállásra vonatkozó magas követelményeknek.
A bound4blue cég a széllel segített meghajtó rendszereiben (wingsails) a nagy teljesítményű műanyagból készült xiros golyóscsapágyakra és iglidur ® csapágyakra támaszkodik. Ezek könnyebbek, mint a hagyományos fémcsapágyak és ellenállnak a korróziónak.
Robusztus rúdvég a holtjátékmentes kettős kormánylapáthoz
A Seascape 24 vitorlás kormányrendszerében a kormányrúd, a hajtott tengely és a kormánylapátok közötti összeköttetésekben igubal®rúdvégeket használnak. Az a tény, hogy robusztusak, rendkívül alacsony súrlódásúak, hézagmentesek és korróziómentesek, tökéletes alkatrésszé teszi őket erre az alkalmazásra.
® Ebben a motorcsónakban a vezetőpult helyzete a kabin és a pilótafülke között változtatható, köszönhetően az eloxált alumíniumból készült kettős vezetésre szerelt WJRM görgőscsapágyaknak. A lineáris rendszer könnyen felszerelhető és teljesen karbantartásmentes.
A hajódaru megbízhatóan forog a kenésmentes forgókarika-csapágyakkal
A dingi beemelése a hátsó garázsba egy forgó daru segítségével: Innovatív szerkezeti kialakítású PRT forgó gyűrűscsapágyakathasználnak ehhez a mozgáshoz. A kopásálló műanyagból készült csúszóelemek ideálisak a sósvízi környezetben való használatra, csendesek, könnyűek és simán futnak.
Hidrogenerátor igubal® lábazati csapágyakkal, amelyek tökéletesen igazodnak az áramláshoz.
Az Ocean Power az igubal ® ESTM-párnás blokkcsapágyakra támaszkodik a hidrogenerátor lineáris süllyesztésében. Ezek akár 20 fokos elfordulást és ezáltal az áramláshoz való alkalmazkodást tesznek lehetővé. A gömbgolyó megakadályozza a kényszerítő erőket és mindenkor alacsony súrlódású mozgást biztosít.
Az igus® csapágytechnológiával és e-chainnel biztonságosan vezetett emelőrendszer®
Hogyan kerül a csónak a jachtra vagy a jet ski a vízbe? Ez a rendszer gyártója tudja a választ. A vállalat jachtok számára tervez felvonórendszereket - és az energialáncra, a drylin® profilvezetőkre és az iglidur® siklócsapágyakra támaszkodik.
Ezeket a darukat a floridai Fort Meyersben arra használják, hogy a hajókat kiemeljék a vízből. Mindkettőben iglidur® P csapágyakat használnak közvetlenül a kábelcsörlő meghajtótengelyében, amely egy lökő és egy süllyesztő mozgást végez, hogy a csónakokat teljesen kiemelje a vízből.
Nagy teherbírású siklócsapágyak csuklópántokhoz a hajóépítésben
A nagy jachtokon nehéz ajtókat szerelnek be az oromfalba, amelyek zsanérjait nagy teherbírásúnak és különösen korrózióállónak kell tervezni. A korábbi megoldások gyakran nagyon érzékenyek voltak a korrózióra és a kopásra a csuklópontok területén. Az iglidur ® siklócsapágyak használatával sikerült ellensúlyozni a korábbi kialakítás hátrányait. A kialakítás most már teljesen karbantartásmentes.