A vezérorsós hajtással felszerelt drylin lineáris tengelyeket úgy terveztük, hogy alkalmasak legyenek minden pozicionálási feladat elvégzésére. A lineáris beállítást különböző méretű trapézmenetes vezérorsók vagy nagy menetemelkedésű orsók segítségével lehet elvégezni, melyek kézileg és elektromosan egyaránt mozgásba hozhatók. A maximális mozgási sebesség a menettől és a terheléstől függően elérheti akár az 1,6 m/percet is. A lökethossz minden lineáris hajtásrendszer esetében szabadon választható meg. A siklócsapágyas vezérorsók esetében a maximális lökethossz 1500 mm, a golyóscsapágyas orsók esetében pedig 1000 mm.
A vezérorsós hajtás a lineáris hajtások egyik hajtásrendszere. A mozgó test transzlációs mozgását egy forgó vezérorsó idézi elő, melyet a rendszer a vezérorsóanya felé továbbít. Így a forgómozgás lineáris mozgássá alakul. Az ipar többek között az autók automatikus csomagtérajtajában alkalmaz vezérorsós hajtást, továbbá a felülvilágító kupolák nyitásához és zárásához, valamint a természetes szellőzést biztosító hagyományos és tetőablakokban.
Az igus minden drylin lineáris egységben acélból és rozsdamentes acélból készült önzáró trapézmenetes orsókat alkalmaz. Igény esetén a speciális alkalmazásokhoz kemény bevonattal ellátott alumíniumból készült orsók is kaphatók.
Ezen túlmenően a vezérorsós hajtású (SHT) és a drylin W (SLW) megoldáson alapuló lineáris modulokhoz rozsdamentes acélból készült, nagy menetemelkedésű orsó is választható és konfigurálható. Ezekkel a választható lehetőségekkel jóval nagyobb mozgási sebesség és emelkedés érhető el, ami megakadályozza az önzáródást.
A kemény bevonattal ellátott alumíniumból készült tengelyek a normál termékkínálat részét képezik, és ezek a leggyakrabban alkalmazott változatok. Ennek oka az alacsony súrlódási együttható, a csekély mértékű kopás és a rövid szállítási idő. Ha vezérorsós hajtású (SHT) lineáris tengelyeket használ, az alumínium mellett szóba jöhet acélból vagy rozsdamentes acélból készült tengely is.
Külső kenőanyagok alkalmazása nélkül, ráadásul karbantartásra sincs szükség? Igen, ráadásul igaz ez a hajtástechnológiában alkalmazott drylin lineáris egységek valamennyi csapágyazási pontjára. A magas hőmérséklettel járó alkalmazások esetében akár +180 °C-ig hőálló, nagy teljesítményű polimereket is választhat (iglidur X). Ha az FDA előírásainak megfelelő alkatrészekre van szüksége, ideális megoldást nyújtanak az iglidur A180 csapágyanyagok.
Tudjon meg többet a siklócsapágybetétekről
Ahogyan az autók csomagtérajtajának fent említett példájából is kitűnik, az elektromos vezérorsós hajtás egyre elterjedtebb a különféle motorizált beállítási lehetőségeknek köszönhetően. Az elektromos hajtástechnológia terén az igus olyan vezérorsós hajtáson alapuló, kiválóan megfelelő lineáris tengelyeket kínál, melyeket hibrid léptetőmotorokkal és egyenáramú motorokkal (egyenáramú fogaskerék-motorokkal) egyaránt lehet működtetni. A berendezés biztonságáról integrált kódolók és szabadon elhelyezhető közelítéskapcsolók gondoskodnak. Az igus lineáris tengelyek teljes mértékben készen állnak a beszerelésre és a csatlakoztatásra. A tiszta és szennyeződésálló működés kifejezetten előnyös lehet. Egyszerűen keresse fel webáruházunk motorokat kínáló részét, és használja ki saját egyedi alkalmazásában is a hatékony és pontos technológia előnyeit.
Ezt a berendezést a hegesztések beható vizsgálatára fejlesztették ki. A gép lehetővé teszi az akár 5000 N erővel végzett a hajlítópróbákat is. A hajlítóprés formátumállításához használt normál drylin vezérorsóegységek mellett a drylin W sorozat lineáris vezetőelemeit is alkalmazzák. Segítségükkel beállítható a támasztások meghatározott távolsága.
Az ipari járműveket gyártó Jungheinrich AG egy olyan alacsony platformú targoncát fejlesztett ki egy nagy skandináv tejüzem számára, amely összegyűjti az egymásba helyezhető kocsikat. A targonca feladata tulajdonképpen az, hogy a kocsikat elszállítsa egy mosóberendezéshez. A raklapok felvételére szolgáló két villa helyett ebben a járműben csak egyet alkalmaznak. A villát egy saját fejlesztésű többfunkciós vezérlőegység irányítja.
A Fricke Abfülltechnik GmbH & Co. KG úgy bukkant rá az igusra, hogy éppen a vállalat töltőgépeinek fejéhez kerestek megfelelő pozicionálási megoldást. Az SHT sorozat telepítésre kész lineáris modulja pedig kiválóan ellátja ezt a feladatot. A modul nem igényel kenést, kialakítása kompakt, és jóval költséghatékonyabb, mint bármelyik hasonló rendszer. A töltőfej egy kézikerék segítségével rendkívül könnyen működtethető.
A Bernhardt Maschinenbau oHG vállalat elsősorban hajtogató- és ragasztógépek tervezésével foglalkozik. A drylin alkatrészek tökéletes megoldást nyújtottak a vállalat számára az alacsony súrlódási együtthatójuknak, csekély mértékű kopásuknak, karbantartásmentességüknek és hosszú élettartamuknak köszönhetően. A gépek töltési szintjében egy SLW sorozatú vezérorsós lineáris rendszert használnak, melynek köszönhetően csökkent a berendezés súlya.
A formázó-, töltő- és lezárógépekben a zacskók méretének formázása során a szennyeződések okozta kockázatok miatt olyan kenőanyagmentes rendszerre van szükség, amely egyáltalán nem igényel karbantartást a gép teljes üzemideje alatt. A gépekben az igus egyéb siklócsapágyai mellett egy drylin SET easytube lineáris csőrendszert is alkalmaznak.
Itt megtalálhatja a pozicionáláshoz és a beállítási műveletekhez megfelelő költséghatékony lineáris modulokat.
Hasznos tippek az igustól a drylin hajtástechnológia összeszereléséhez.
Rendeljen ingyenes drylin SLW szalaggörgőmintát.
Hétfotol péntekig reggel 7 és este 8 között.Szombaton reggel 8 és 12 között.
24h