Change Language :
Megbízható beszállási rendszerek. Ha villamoson vagy vonaton utaznak, az utasok már a felszálláskor találkoznak az igus® első alkatrészeivel. chainflex® kábel, dryspin® ólomcsavaros technológia és energiaellátás segítségével a felszállási rendszerek karbantartásmentes és mindenekelőtt megbízható módon működnek.
Karbantartásmentes és tiszta alkalmazások az utastérben. iglidur® polimer siklócsapágyak és drylin® lineáris vezető biztosítja a tiszta beállítást, az alacsony súrlódási együtthatót és az alacsony zajszintű mozgást további kenőanyag nélkül. Ezt az igus® anyagokba beépített száraz kenőanyagok teszik lehetővé.
A vezetőfülkétől a fékekig mozgó műanyagot használnak. A vonatokat és villamosokat működtető vezérlőelemek is profitálnak a motion plastic specifikációjából. drylin® lineáris vezetőket használnak például a fékkarokban. A nagy kopásállóság érdekében a vezérlőpanelek és a vészfékek csapágyazási pontjai iglidur® G siklócsapágyakkal vannak felszerelve. Maguk a fékek is iglidur® siklócsapágyakkal vannak felszerelve, mivel ezek korróziómentesek, és ütések és szennyeződések esetén is tökéletes működést tesznek lehetővé.

Kompakt utasajtók kifejlesztése a barcelonai Metro del Valles metróvonal új könnyűvasúti járműveihez: Ez a spanyol Masats vállalat feladata. A mérnökök a chainflex® vezérlőkábelt és a® e-chain-t használják az ajtók nyitómechanizmusaiban. Különleges kialakításuknak köszönhetően a vezérlőkábelek rendkívül kis, mindössze 20 milliméteres hajlítási sugárral teszik lehetővé a munkát. A kábelek ezért ideálisak az utasajtókhoz, amelyek a piacon a leghelytakarékosabb rendszerek közé tartoznak.

Az Ideenzug a Deutsche Bahn kezdeményezése, amely a jövő személyszállításának szenteli magát. A kifejlesztett koncepciók egyike: egy e-scooterlift a robogók helytakarékos felfüggesztésére és töltésére a vonatút során. A kétkerekűek egy tartóba vannak akasztva, és egy lineáris tengelyen elektromosan fel-le mozgathatók. Itt jönnek a képbe a kenésmentes működéshez szükséges meghajtással ellátott drylin® lineáris asztalok.

A csúszólépcsőknek minden időjárási viszonyok között működniük kell, és biztonságosnak kell lenniük, hogy a babakocsis vagy mozgáskorlátozott utasok önállóan fel- és leszállhassanak a vonatra. A Knorr-Bremse GmbH, Division IFE új fejlesztésének központi elemei a kenőanyag-mentes és ezért karbantartásmentes dryspin® nagy spirálcsavarú vezérsikló és vezérsiklóanya az igus®. Ezek ellenállnak a korróziónak és a közegnek, és hosszú élettartamot biztosítanak - jelentősen csökkentett költségek mellett.

Ezek a nagysebességű vonatok akár 350 km/h sebességgel közlekednek Peking és Sanghaj között. A külső ajtókat a drylin® R sorozatú tengelyvezetők vezetik. Az előnyök: A lineáris csapágyak csúszófóliái kenés- és karbantartásmentes iglidur®. A csapágyak különösen csendesen működnek és megbízhatóan működnek még az időnként kedvezőtlen időjárási körülmények között is.

A Société Nationale des Chemins de Fer Luxembourgeois (CFL) vonatmosó rendszere 200 méter hosszú mosócsarnokában naponta tisztítja a helyi és távolsági vonatokat. Több energialáncot használnak intelligens érzékelő technológiával együtt annak biztosítására, hogy a mosókocsik a vonat mindkét oldalán mozogjanak, figyelemmel kísérve a rendszer állapotát és megtervezve a megelőző karbantartást.

Az angliai Felixstowe kikötőjében ez az átrakóasztal biztosítja, hogy a mozdonyok gyorsan a nyolc vágány közül a megfelelőre kerüljenek. Az akár 170 tonnás mozdonyokat akár 30 méteres távolságon keresztül tolják. Annak érdekében, hogy a vezérlőegységtől az átrakóasztalhoz vezető kábelek hosszú távon, még a kikötő szélsőséges időjárási viszonyai és a sós levegő mellett is biztonságosan közlekedjenek, és hogy a karbantartási idők minimálisra csökkenjenek, az üzemeltetők az igus® rozsdamentes acélból készült flizz® rendszerét választották, amelyben az E4 sorozatból származó® e-chain és a chainflex® kábeleket használják.

A Zweiweg International a szaúd-arábiai Rijádban található metró számára fejlesztett ki egy kétirányú tisztítójárművet, amelyet különösen rugalmas tisztítási technológia jellemez. Ehhez a konstrukciós készletünkből származó lineáris rendszerek is hozzájárulnak. A kenés- és karbantartásmentes lineáris technológia behúzott állapotban kompakt, mégis nagy kihúzási hosszt tesz lehetővé anélkül, hogy a nagy víznyomás alatt túlságosan engedne. Mivel kenésmentesek, a szennyeződések és a por sem befolyásolhatja őket.

Több mint 300 km/h sebességgel dübörögnek a síneken: a nagysebességű vonatok. A síneken lévő legkisebb repedések is biztonsági kockázatot jelenthetnek. Az ilyen hibák felderítésére a török Burak Cevik cég egy olyan tesztrendszert épít, amely a sínek mentén halad. A csapágyazási pontokon az igus® nagy teljesítményű műanyagból készült lineáris csapágyakat használnak. A polimer csapágyak hosszú évekig működnek kenőanyag nélkül. Emellett ellenállnak a poros és nedves környezetnek, valamint az ingadozó hőmérsékletnek is.