Change Language :
Ez egy vágyálom? Nem, ezek a hivatalos statisztikák a tesztlaboratóriumunkban végzett vizsgálatokból származnak, és ügyfeleink is megerősítették őket. Kiszámított, tesztelt, bizonyított: Az additív gyártáshoz használt iglidur műanyagok élettartamára vonatkozó minden egyes állítás többször elvégzett összehasonlításokon alapul. Ezek értékelése képezi élettartam-kalkulátorunk alapját is - amellyel néhány kattintással kiszámíthatja nyomtatott alkatrészeinek várható élettartamát.
3D nyomtatási anyagok a tesztben: Az iglidur i3 kopásálló műanyag 33-szorosan veri az ABS anyagot.
Vizsgálati paraméterek:
A tengely anyaga: alumínium hc

Y-tengely: [μm/km]
X-tengely: Anyagok a vizsgálatban
1. ABS (FDM 3D nyomtatás)
2. iglidur i180 (FDM 3D nyomtatás)
3. iglidur i3 (SLS 3D nyomtatás)
4. iglidur J (fröccsöntés)

Teszteredmény:
Az iglidur i180 (FDM) esetében 15-ször, az iglidur i3 (SLS) esetében pedig 33-szor alacsonyabb kopási értékeket mutat. A nagyon jó tribológiai specifikációnak köszönhetően a kopásálló iglidur anyagok nagyon jól alkalmazhatók hosszú löketű alkalmazásokhoz, mint például X-Y lineáris robotok a pick & place alkalmazásokhoz vagy a 3D nyomtatókban használt siklócsapágyak és csúszórudak.

A 3D nyomtatóból származó siklócsapágyak tribológiai jellemzői szinte azonosak a fröccsöntött társaikéval.
Határozza meg a 3D-nyomtatott siklócsapágyak élettartamát az Ön alkalmazásában: Egyszerűen adja meg a szükséges paramétereket aAsíkcsapágyak élettartam-kalkulátorához
Vizsgálati paraméterek:
Anyagok: tengely:
■CF53 / AISI 1055: edzett acél
304 SS / AISI 304: Rozsdamentes acél

Y-tengely: [μm/km]
X-tengely: Anyagok a vizsgálatban
1. ABS (FDM 3D nyomtatás)
2. iglidur J260 (FDM 3D nyomtatás)
3. iglidur J260 (fröccsöntés)

Teszteredmény:
Az iglidur J260 kopásálló műanyagból készült siklócsapágy hasonlóan jó kopási értékeket mutat, függetlenül attól, hogy 3D nyomtatással vagy fröccsöntéssel készült. A teszt során az iglidur J260 fröccsöntött síkcsapágyakat és a 3D-nyomtatással készült csapágyakat azonos terheléssel és felületi sebességgel vizsgálták.
Ez a teszt is azt mutatja, hogy az iglidur 3D nyomtatási anyagaink súrlódási együtthatói és koptató kopása a tribológiai specifikációknak köszönhetően sokszorosan alacsonyabbak, mint a szabványos ABS anyagoké.

A 3D-nyomtatott csúszóműanyagokból készült csapágyak lenyűgözőek a hagyományos 3D-nyomtatott műanyagból készült csapágyaknál lényegesen hosszabb élettartamukkal és a megmunkált alkatrészekéhez képest legalább olyan alacsony kopási értékeikkel.
Vizsgálati paraméterek:
A tengely anyaga: A tengelyek anyaga:
■CF53 / AISI 1055: edzett acél
304 SS / AISI 304: rozsdamentes acél

X-tengely: Anyagok a vizsgálatban
1. iglidur i3 (SLS 3D nyomtatás)
2. iglidur i150 (FDM 3D nyomtatás)
3. iglidur i190 (FDM 3D nyomtatás)
4. PA12 (SLS 3D nyomtatás)
5. ABS (FDM 3D nyomtatás)
6. PA66 (fröccsöntés)
7. POM (megmunkált)
8. PA66 (megmunkált)
Akár 50-szer nagyobb kopásállóság az iglidur műanyagnak köszönhetően
Vizsgálati paraméterek:
Shaft materials: 304 SS

Y-tengely: [µm/km]
X-tengely: Anyagok a vizsgálatban
1. PA12 (SLS 3D nyomtatás)
2. PA12 + üveggyöngyök (SLS 3D nyomtatás)
3. iglidur i3 (SLS 3D nyomtatás)
4. iglidur W300 (fröccsöntés)

Teszteredmény:
Az iglidur anyagok tribológiai jellemzői a pivot tesztben akár 50-szer nagyobb kopásállóságot eredményeztek a szabványos 3D nyomtatási anyagokhoz (pl. PA12) képest.

A forgóteszt során a 3D-nyomtatott csúszó polimerekből készült csapágyak élettartama a gyártási eljárástól függetlenül többszöröse más műanyagokénak.
Vizsgálati paraméterek:
A tengely anyaga: A tengelyek anyaga: A tengelyek anyaga: 1:
■CF53 / AISI 1055: edzett acél
304 SS / AISI 304: rozsdamentes acél

X-tengely: Anyagok a vizsgálatban
1. iglidur i3 (SLS 3D nyomtatás)
2. iglidur i150 (FDM 3D nyomtatás)
3. iglidur i190 (FDM 3D nyomtatás)
4. PA12 (SLS 3D nyomtatás)
5. ABS (FDM 3D nyomtatás)
6. PA66 (fröccsöntés)
7. POM (megmunkált)
8. PA66 (megmunkált)
A nyomtatott és fröccsöntött siklócsapágyak összehasonlítható tribológiai specifikációi
Vizsgálati paraméterek:
A vizsgálat során 20 mm átmérőjű és hosszúságú siklócsapágyakat teszteltek, azaz a 3D-nyomtatott siklócsapágyra 1800 kg terhelést alkalmaztak.

Y-tengely: [µm/km]
X-tengely: Anyagok a vizsgálatban
1. iglidur i3 (SLS 3D nyomtatás)
2. iglidur i180 (FDM 3D nyomtatás)
3. iglidur G (fröccsöntés)
4. iglidur W300 (fröccsöntés)

Teszteredmény:
Ez a nagy terhelésű teszt azt mutatja, hogy a 3D-nyomtatott siklócsapágyak (SLS-eljárás) akár 45MPa felületi nyomásnak is kitehetők. A koptató kopás ugyanolyan jó, mint a fröccsöntéssel előállított siklócsapágyak esetében. A nagy terhelésű alkalmazásokban való felhasználás tehát lehetséges.

A 3D nyomtatáshoz és a fröccsöntéshez használt iglidur anyagok kopási sebességének összehasonlítása víz alatti használat során
Vizsgálati paraméterek:
A tengely anyaga: SS 304
X-tengely: Anyagok a vizsgálatban
1. iglidur i3 (SLS 3D nyomtatás)
2. iglidur i8-ESD (SLS 3D nyomtatás)
3. iglidur J (fröccsöntés)
4. iglidur UW (fröccsöntés)
5. iglidur UW160 (fröccsöntés)
Y-tengely: [µm/km]

Teszteredmény:
Ez a víz alatti forgásvizsgálat azt mutatja, hogy a [electrostatically dissipative SLS material iglidur i8-ESD](/de-de/website/3d-druck/material/#ESD-taugliche Werkstoffe "fb73e0e2-1130-4a71-97b5-5c0928734375#ESD-taugliche Werkstoffe") anyagból készült 3D-nyomtatott siklócsapágyak különösen magas élettartammal rendelkeznek, így az anyag ugyanolyan alkalmas az ilyen alkalmazásokra, mint a kifejezetten víz alatti használatra kifejlesztett iglidur UW és UW160 fröccsöntőanyagok.
Az iglidur J egy gyakran használt igus anyag száraz környezetben, de meglehetősen magas kopási sebessége miatt kevésbé alkalmas víz alatti felhasználásra.
iglidur anyagok a 3D nyomtatásban: A kopásálló műanyagok 6-18-szor tartósabbak a hagyományos anyagokhoz képest
Vizsgálati paraméterek:

Y = kopási arány [µm/km]
X-tengely: Anyagok a vizsgálatban
1. ABS (FDM 3D nyomtatás)
2. iglidur i180 (FDM 3D nyomtatás)
3. iglidur J260 (FDM 3D nyomtatás)
4. iglidur i3 (SLS 3D nyomtatás)
5. iglidur J (fröccsöntés)

Teszteredmény:
A teszt során az igus 3D nyomtatási anyagok kopásállósága a hagyományos anyagokhoz képest a 3D nyomtatási anyagtól és eljárástól függően 6-18-szor nagyobb.
A meghajtóanyák 3D nyomtatással történő előállítása költségelőnyöket kínál, különösen kis mennyiségek esetén, mivel a menet közvetlenül a 3D nyomtatásban állítható elő, és nincs szükség drága szerszámra a menet vágásához. Mindössze annyi szükséges, hogy a menetet a modellben megtervezzék.

Az iglidur kopásálló műanyag és a szabványos ABS anyag összehasonlítása - alacsonyabb súrlódási együttható az iglidurral.
A kopásálló műanyagok és a tribológiai specifikációk hasznosak a motorok vagy a meghajtóerők tervezésekor: feleakkora súrlódás mellett csak feleakkora meghajtóerőre van szükség. A siklócsapágyakra vonatkozó ingyenes élettartam-kalkulátorunkkal a követelmények megadásával meghatározhatja, hogy az iglidurból készült 3D-nyomtatott csapágy mennyi ideig tart az Ön alkalmazásában.
Vizsgálati paraméterek:
A tengely anyaga: Cf53

**Y = Súrlódási együttható [-]**X**= Futási idő [h]**
1. PA12 (SLS 3D nyomtatás)
2. iglidur i3 (SLS 3D nyomtatás)

Teszteredmény:
Az iglidur i3 tribológiai jellemzői a teszt során 2-szer jobbak, mint a szabványos 3D nyomtatási anyagoké. Ez annak köszönhető, hogy az iglidur anyagokba szilárd kenőanyagokat építettek be, amelyek csökkentik a súrlódási értékeket és jelentősen növelik a kopásállóságot.

Az iglidur 3D nyomtatási anyagok kopási értékei a szokásos 3D nyomtatási műanyagokkal összehasonlítva
Mennyi ideig tart ki egy iglidurból készült 3D-nyomtatott csapágy az Ön alkalmazásában? Használja a siklócsapágyakra vonatkozó online élettartam-kalkulátorunkat, hogy a szükséges követelmények megadásával pontosan meghatározhassa az üzemidőt.
Vizsgálati paraméterek:
A tengely anyaga: SS 304

Y-tengely: [µm/km]
X-tengely: Anyagok a vizsgálatban
1. ABS (FDM 3D nyomtatás)
2. PA12 (SLS 3D nyomtatás)
3. iglidur i180 (FDM 3D nyomtatás)
4. iglidur J260 (FDM 3D nyomtatás)
5. iglidur i3 (SLS 3D nyomtatás)
6. iglidur W300 (fröccsöntés)

Teszteredmény:
Az iglidur i180-ból készült nyomtatott siklócsapágyak kopása 89,5%-kal alacsonyabb, mint a gyakran használt ABS műanyagból készült csapágyaké ugyanabban az eljárásban. Az iglidur i3-ból készült szinterezett csapágy 94,87%-kal kisebb kopásnak bizonyult, mint a PA12-ből készült szinterezett csapágy. Csak a speciális iglidur J260 szálból készült csapágy és az iglidur W300-ból fröccsöntéssel előállított csapágy mutatott jobb értékeket.

A forgásvizsgálat során a 3D-nyomtatott csúszó polimerből készült csapágyak a gyártási eljárástól függetlenül sokkal jobban teljesítenek, mint a hagyományos műanyagból készült csapágyak.
Vizsgálati paraméterek:
Shaft materials:
■CF53 / AISI 1055: edzett acél
304 SS / AISI 304: rozsdamentes acél

X-tengely: Anyagok a vizsgálatban
1. iglidur i3 (SLS 3D nyomtatás)
2. iglidur i190 (FDM 3D nyomtatás)
3. PA12 (SLS 3D nyomtatás)
4. ABS (FDM 3D nyomtatás)
5. PA66 (fröccsöntés)
6. POM (megmunkált)
7. PA66 (megmunkált)
A 3D nyomtatáshoz és fröccsöntéshez használt iglidur anyagok kopási sebességének összehasonlítása víz alatti használat során
Vizsgálati paraméterek:
A tengely anyaga: SS 304
X-tengely: Anyagok a vizsgálatban
1. iglidur i3 (SLS 3D nyomtatás)
2. iglidur i8-ESD (SLS 3D nyomtatás)
3. iglidur J (fröccsöntés)
4. iglidur UW (fröccsöntés)
5. iglidur UW160 (fröccsöntés)
Y-tengely: [µm/km]

Teszteredmény:
A víz alatti forgásvizsgálat azt mutatja, hogy a [electrostatically dissipative SLS material iglidur i8-ESD](/de-de/website/3d-druck/material/#ESD-taugliche Werkstoffe "fb73e0e2-1130-4a71-97b5-5c0928734375#ESD-taugliche Werkstoffe") anyagból készült 3D-nyomtatott siklócsapágyak különösen magas élettartammal rendelkeznek, így az anyag ugyanolyan jól használható, mint a kifejezetten víz alatti használatra kifejlesztett iglidur UW és UW160 fröccsöntőanyagok.
Az iglidur J egy gyakran használt igus anyag száraz környezetben, de meglehetősen magas kopási sebessége miatt kevésbé alkalmas víz alatti felhasználásra.
Az iglidur anyagok szilárdságváltozásának összehasonlítása 3D nyomtatáshoz és fröccsöntéshez
Vizsgálati feltételek:
X-tengely: A vizsgálatban szereplő anyagok
1. iglidur i8-ESD (SLS 3D nyomtatás)
2. iglidur i3 (SLS 3D nyomtatás)
3. iglidur i6 (SLS 3D nyomtatás)
4. iglidur J (fröccsöntés)
5. iglidur G (fröccsöntés)
Y-tengely: a szilárdság százalékos változása

Teszteredmény: Az SLS-anyagok semmivel sem rosszabbak a fröccsöntéses anyagoknál.
Miután a hajlító próbatesteket a vizsgálat során 2000 órán keresztül nedvességnek és UV-fénynek tették ki, bebizonyosodott, hogy a szelektív lézerszinterezéshez használt iglidur anyagok hasonló szilárdságváltozást mutatnak, mint a leggyakrabban használt fröccsöntő anyagok, az iglidur J és G. Az iglidur i8-ESD SLS-anyag a legellenállóbb az időjárás viszontagságaival és az UV-fénnyel szemben. Ez a vizsgálat egyértelművé teszi, hogy az iglidur 3D nyomtatási anyagok UV- és időjárásállóság szempontjából semmivel sem rosszabbak a fröccsöntési anyagoknál.
Vizsgálati paraméterek:
Pivot 1440°:
n = 64 fordulat/perc
M = 2,25Nm
z= 30
m= 1
b = 6mm

Ebben a vizsgálatban egy fogaslécet hajtanak meg egy fogaskerékkel, és mérik, hogy hány ciklus után törik el a fogaskerék. Látható, hogy a 3D nyomtatással vagy lézerszinterezéssel előállított iglidur fogaskerekek kétszer annyi ideig bírják a tesztet, mint a POM-ból készült maratott fogaskerekek.
X-tengely: Anyagok a vizsgálatban
1. iglidur i3 (nyomtatott)
2. iglidur i8-ESD (nyomtatva)
3. POM (maratott)
4. iglidur i6 (nyomtatott)
5. iglidur i190 (nyomtatott)
6. PLA (nyomtatott)
7. PETG (nyomtatott)
8. SLA
A POM-ból készült fogaskerék kivételével az összes vizsgált fogaskerék CAD-modellje az igus fogaskerék-konfigurátorból származik.

Vizsgálati paraméterek:
Értékelés:
► POM (maratott): 621.000 ciklus után teljes meghibásodás
► iglidur i6 (szinterelve): Kisebb kopás 1 millió ciklus után