Change Language :

A teherbringák az autók népszerű alternatívájává váltak, különösen a városokban, mivel sokkal olcsóbbak, nincs kipufogógázuk, és a forgalmi dugók könnyen elkerülhetők. Az elektromos motornak köszönhetően nehéz terhekkel és hosszabb távolságokra is könnyedén vezethető. Ahhoz, hogy hosszú ideig, minden nap és minden időjárási körülmények között működőképesek maradjanak, a teherbicikliket robusztus és alacsony karbantartási igényű alkatrészekkel kell felszerelni. Ehhez nagy teljesítményű műanyagból készült, száraz működésű, sikló-, gömb- és lineáris csapágyaink nagyban hozzájárulnak.


Akár a felfüggesztett, akár a Vario nyeregcsőnél - az iglidur anyagból készült siklócsapágyak itt játsszák ki az előnyeiket. A felfüggesztett nyeregcsöveknél nemcsak a kenésmentesség és a súlycsökkentés a fém alternatívákhoz képest, hanem a műanyag anyag rezgéscsillapító tulajdonságai is. Ez egyértelmű pluszt jelent a menetkomfortban. Az iglidur P-ből készült siklócsapágyak ideálisak az ülésfelfüggesztésben való használatra, hosszabb termékélettartamot érnek el, így a kerékpárosok hosszú ideig kényelmesen ülhetnek a nyeregben.

iglidur P siklócsapágy

A legjobb felfüggesztés a nyeregben karbantartásmentes iglidur peremes csapágyakkal
A by.schulz tervezői a G.2 felfüggesztéses párhuzamos nyeregcsőhöz megfelelő anyagot kerestek a forgáspontok négy csapágypontjához. A csapágyak a rugó kitérése során kis keresztmetszeten nagy igénybevételnek vannak kitéve. Az első sorozatban használt sárgaréz perselyekkel az állandó kenési erőfeszítés miatt elégedetlenek voltak. Egy tesztsorozat után az iglidur W360 anyagból készült peremes perselyek meggyőzték a fejlesztőket: karbantartásmentesek, hosszú élettartamúak, alacsony a súrlódási együtthatójuk és érzéketlenek az élnyomásra.

Nagy teherbírású csapágyainkat a kétkerekűek ágazatában is használják. Az iglidur Q anyagból készült csapágyak akár 100MPa erőhatást is képesek felvenni. Még a legnagyobb és legnehezebb motoros is tétovázás nélkül támaszkodhat a kormányra és pedálozhat. Azonban minden alkalmazás egyedi, és a biztonság az igusnál is elsődleges fontosságú. Ezért mindig azt tanácsoljuk, hogy beszélje meg alkalmazását szakértőink egyikével. Együtt megtaláljuk a legjobb megoldást.

Csapágyazott iglidur Q

A teljesen működőképes fék fontossága valószínűleg vitathatatlan. De a kényelem és a könnyű súly is fontos kritérium. Mindhárom javítható az iglidur csapágyakkal. Akár katalógustermékként, akár egyedi speciális alkatrészként - az iglidur P ideális a fékkarban való felhasználásra: A kültéri mindenes érzékeny a nedvességre, a szennyeződésre, az ütésekre és az ütésekre, és ráadásul költséghatékony is. Mint minden iglidur csapágy esetében, itt sincs szükség kenésre, hogy megvédje a csapágyat a korróziótól és a kopástól. A bosszantó nyikorgás és nyikorgás is, amely a fékkarban lévő fémcsapágyaknál jelentkezik, különösen nedves körülmények között, a mi perselyeinkkel elkerülhető.

iglidur P siklócsapágy

Egyedi gyártású kódoló dugattyú a Trickstuff Piccola-ban
A mindössze 158 grammos Trickstuff Piccola a világ legkönnyebb hidraulikus tárcsaféke. A vállalat magas mércét állít az alkatrészek tekintetében. A tökéletes adagolás érdekében egy rövid kódoló dugattyú dolgozik a karmechanizmus magjában, amely speciális alkatrészként precízen CNC-esztergált iglidur J anyagból készül. Az anyagot jó nyomásstabilitás, nagyon alacsony kopás és nagyon kis súly jellemzi. Emellett nagyon alacsony a súrlódási együtthatója a házban, ami viszont fontos a csúszásmentes adagoláshoz.

A dobozfedeleket gyakran naponta többször is mozgatják. A csapágyaknak itt is fel kell tudni venniük az ütéseket anélkül, hogy elveszítenék a pontosságukat. Az igus nagyteljesítményű polimerjei pontosan erre képesek. Az iglidur GLW anyagból készült csapágyak különösen költséghatékonyak. Más csapágyakkal ellentétben ebben az árkategóriában nem kell aggódni a rozsdásodás és a minőségromlás miatt. Laboratóriumunkban végzett több millió tesztciklus bizonyította, hogy az iglidur GLW csapágyak optimálisak az ilyen alkalmazásokhoz.

Simacsapágy iglidur GLW

A kormány meghosszabbításaként a vezetőrúdnak kell biztosítania, hogy a kerékpár a kívánt irányba mozogjon. Ezért nemcsak tartós pontosságot, hanem stabilitást is igényel - két olyan kritérium, amely igubal rúdvégekkel valósítható meg. Az első kerékagy közelében elhelyezett csuklók rendszeresen ki vannak téve nedvességnek, pornak és sárnak. A hagyományos rúdvégeket rendszeresen tisztítani és kenni kell, különben nyikorogni és korrodálni kezdenek, és a vezetés ingataggá és pontatlanná válik. A mi száraz működésű gömbcsapágyainkkal nincs ilyen probléma. A kormányzás következetesen pontos marad, karbantartás nélkül.

Rúdvég nagy terheléshez

Erős gömb- és siklócsapágyak a nagy teherbírású e-cargo kerékpárban
Egyre több logisztikai vállalat szállítja a csomagokat az emberek házához e-cargo kerékpárokkal. A kerékpároknak mindenekelőtt strapabírónak és alacsony karbantartási igényűnek kell lenniük. A b&p engineering vállalat ezért az igus csapágyaira támaszkodik nagy teherbírású modelljében..egy jó műanyag csapágy mindent kibír, amit egy acélcsapágy is., mondja Vincent Okroy, a jármű tervezője. A kormányban a kopásálló igubal EGLM gömbcsapágyak hozzájárulnak a teherbicikli nagyobb tartósságához, száraz működésüknek köszönhetően csökkentik a karbantartást, és ráadásul könnyűszerkezetes tulajdonságukkal is pontoznak. Az előnyöket a b&p az utánfutó csatlakozóban is kihasználja, ahol különösen nagy nyomószilárdságú iglidur X perselyeket használnak.

Az igus csapágyak alacsony karbantartási igényűvé teszik az agilis e-cargo kerékpárt
A chike fejlesztői megfelelő csapágyakat kerestek egy új típusú, rugós billenő vázhoz, amely teherbringájukat ugyanolyan manőverezhetővé teszi kanyarokban, mint egy hagyományos kerékpár. igubal rúdvégcsapágyak és hengeres iglidur siklócsapágyak jelentik a tökéletes megoldást. A rúdvégcsapágyakat a nyomtávcsöveken használják. Mivel teljes egészében nagy teljesítményű polimerekből állnak, ellenállnak a korróziónak, a szennyeződésnek és a -30°C-os hőmérsékletnek. A keresztirányú vezérlőkarokon és a billenőzárban a száraz működésű siklócsapágyak biztosítják a szinte karbantartásmentes folyamatos működést. A fém megoldásokkal ellentétben a fröccsöntéssel előállított alkatrészek nagyon könnyűek és költséghatékonyak.

A kis iglidur perselyekkel csökkentett súly és gyártási költségek
A Butchers & Bicycles a teherhordó tricikli szabadalmaztatott kormány- és billenőmechanizmusához is megfelelő csapágyelemeket keresett. A fő követelmény: minél kisebb méretek, hogy a karcsú kialakításba illeszkedjenek, és csökkentsék a gyártási költségeket. A megoldást az igusnál találták meg: az iglidur perselyek rendkívül robusztusak, ugyanakkor jóval kisebb helyet igényelnek, mint a hagyományos csapágyas megoldások. Lehetővé tették a gyártási költségek csökkentését azáltal, hogy a környező szerkezethez egyszerű fémlemezkereteket használtak.

Más alkalmazásokhoz képest az akkumulátorfedél nem igényel nagy pontosságú vagy nagy teherbírású csapágyakat. A nedvességgel és szennyeződéssel való érintkezés, valamint a mindennapos lovaglás okozta ütések azonban szintén kihívást jelentenek. Mivel nem érzékenyek a korrózióra és a szennyeződésre, műanyag siklócsapágyaink itt is kiválóak. Rendelkezünk olyan olcsó csapágyakkal, amelyek megfelelnek az erre az alkalmazásra vonatkozó minőségi követelményeknek, mint például az iglidur GLW-ből készült peremes csapágy A rozsdával, nyikorgással vagy csörgéssel kapcsolatos problémák a csapágyak hosszú élettartama alatt megmaradnak.

Csapágy iglidur GLW

Legyen szó tárcsaféknyeregről, V-fékről vagy oldalfékről: az igus minden féktípushoz kínál különféle csapágymegoldásokat. Könnyű műanyag csapágyaink helytakarékosak, ellenállnak a korróziónak és a szennyeződésnek. Így nemcsak műszakilag nyújtanak kiváló alternatívát a piacon lévő fémből készült megoldásokkal szemben, hanem hosszú távon a költségeket is csökkentik, mivel tartósak és száraz működésüknek köszönhetően karbantartásmentesek. Legyen szó az iglidur H anyagsorozat, különösen a H4, H2 és HLW csapágyairól, vagy az iglidur J vagy iglidur G sorozat bevált klasszikusairól - szakértőinkkel együtt megtalálja a megfelelő csapágyat az Ön fékjéhez.

Iglidur H sorozatú csapágyazás

Szabadonfutáskor mindennek simán és könnyen kell működnie. Ez pedig a benne használt csapágyak esetében a lehető legjobb csúszási tulajdonságokat jelenti állandó mozgásban és nagy sebességnél. Az igus itt is olyan anyagválasztékot kínál, amely kifejezetten nagy sebességekhez készült. A konstrukció típusától függően például az iglidur J3, az iglidur W300 és az iglidur Z alkalmasak, amelyek hosszú távon is ellenállnak a magas hőmérsékleteknek. A jellemzően használt golyóscsapágyakhoz képest könnyebbek, kevesebb beépítési helyet igényelnek, és száraz működésüknek köszönhetően mentes maradnak a rájuk tapadó szennyeződésektől. Műanyag csapágyainkkal elkerülhető az a probléma, hogy a szabadonfutás a tömítések miatt elveszíti simaságát.

Csapágyak iglidur J3 és W300
▸ További információ az iglidur J3 és iglidur W300 termékekről a boltban

Csapágyazott iglidur Z

A jó, helyesen beállított hátsó váltó simán és pontosan mozgatja a láncot a következő lánckerékre, amikor fel- és lefelé vált. Az egyik leggyakoribb probléma a hátsó dérailleur tisztításakor a sok csapágypont szennyeződése és a kenés elvesztése. a G sorozat iglidur siklócsapágyai csökkentik ezt a problémát. Száraz működésüknek köszönhetően kevesebb szennyeződést vonzanak magukhoz. A kerékpár és a dérailleur mosása nem okoz gondot, nem mosódik ki a kenőanyag, így nem áll fenn a korrózió veszélye és a szokásos karbantartás újrakenéssel. Műanyag csapágyainkkal súlyt is lehet spórolni a fém csapágyakhoz képest.

iglidur G siklócsapágyak

A SRAM dérailleur csapágyazása nem karbantartott.
A SRAM hátsó váltó vezetőgörgőjében az iglidur G műanyag siklócsapágyak minden forgásponton megbízhatóan teljesítenek. A vízzel, sárral, homokkal és olajjal való érintkezés, a gőzsugárral történő tisztítás és például az ugrások okozta igénybevételek nem befolyásolják a csapágyakat; tartós pontossággal és alacsony súrlódással működnek. Ezenkívül a külső kenőanyagok hiánya miatt nincs szükség a csapágyak költséges karbantartására.

A motor az e-kerékpár szíve, és döntően befolyásolja a vezetési élményt. Különböző típusú e-bike motorok léteznek, és az igus csapágyak és fogaskerekek már számos alkalmazásban bizonyítottak. A karbantartástól való mentesség, a rezgéscsillapító specifikációk és az általános műanyag megoldásoknál hosszabb élettartam csak három a sok előny közül, amelyet a megfelelő dry-tech alkatrészekkel elérhet. Ezt egyedi, speciális alkatrészként is le tudjuk gyártani Önnek. Engedje meg, hogy tanácsot adjunk Önnek, melyik anyag a legmegfelelőbb az Ön motoralkalmazásához, és melyik gyártási folyamat a legelőnyösebb az Ön számára.

iglidur fogaskerekek

Új 3D nyomtatott fogaskerekek az e-bike motorban
Egy ügyfél az e-kerékpárja bolygóműves sebességváltójában lévő, erősen elhasználódott fogaskerekek pótlását kereste. Mivel a kerékpár gyártója nem tudott további fogaskerekeket szállítani, az ügyfél az igus 3D nyomtatási részlegében találta meg a megoldást. Az új fogaskerekeket a régi, elhasználódott alkatrészek alapján lehetett nyomon követni és lézerszinterezési eljárással kinyomtatni. Az ügyfél a fogaskerekeket a kézhezvételt követően azonnal be tudta szerelni, és már rövid idő után javulást tapasztalt a sebességváltó teljesítményében.

Az iglidur siklócsapágyakat a fém görgős csapágyak karbantartásmentes, érzéketlen alternatívájaként használják számos kiváló minőségű pedálban. Könnyűek, kevesebb beépítési helyet igényelnek és sokkal hosszabb élettartamúak, mint a fém társaik. A J3 ütésálló tartóssági anyagból készült perselyek itt különösen alkalmasak. Tömör műanyag csapágyaink mellett speciális, filctömítéssel ellátott perselyeket is kínálunk, amelyek ráadásul védik a csapágypontot a szennyeződés behatolásától.

Csapágyazott iglidur J3

Stabil teljesítmény az iglidur JB-vel a Crankbrothers pedálokban
A prémium mountain bike alkatrészek gyártójának, a Crankbrothers-nek szüksége volt egy megoldásra a pedálcsapágyak számára. A szennyeződésekkel szembeni ellenállás, a súlycsökkentés és a hosszú élettartam voltak a fő szempontok. Az iglidur JB anyagból készült siklócsapágyaknak köszönhetően a vállalat nyolcszor hosszabb élettartamot tudott elérni a korábbi megoldáshoz képest, és csökkentette a súlyt. A szárazon működő csapágyakon nem tapad meg a szennyeződés, és kívülről könnyen tisztíthatók anélkül, hogy a teljesítményük csökkenne.

A teherbringán az állvány a doboz alatt, közvetlenül az első kerék mögött található. Ez azt eredményezi, hogy a csapágypont különösen nagy mennyiségű pornak, szennyeződésnek és víznek van kitéve. A hagyományos kenésű csapágyaknál a szennyeződés a csapágyponton tapad meg. Ez nem csak a csapágy csúszási tulajdonságait rontja, hanem belülről is karcolódik, ami hézagokat eredményez. Az, hogy az állvány idővel nyikorog, imbolyog és zörög, a kenésmentes csapágyainkkal elkerülhető. Az iglidur R anyagból készült olcsó csapágyaink ideálisak erre az alkalmazásra.

Csapágyazott iglidur R

Előfeszített drylin N alacsony profilú vezetőinkkel a szállítóboxok tolóajtói simán, stabilan és tartósan csúsznak ki és be. Mint minden lineáris vezetőrendszerünk, ezek is a gördülés helyett a csúszás elve szerint vannak kialakítva, teljesen külső kenés nélkül működnek, így mentes maradnak a rájuk tapadó szennyeződésektől. Nincs eltömődés, rozsdásodás vagy zörgés - minden időjárási körülmények között és gyakori ütések és rezgések mellett.

drylin N alacsony profilú lineáris vezetők

Könnyen nyitható és zárható minden megállóval
Akár 350 kilogramm hasznos terhet is elbír, és majdnem olyan könnyű, mint egy kétkerekű e-bike: a Fulpra teherbringája ideális jármű a városi logisztika utolsó mérföldjéhez. Minden egyes alkatrészét nagy terhelésre és minimális karbantartási igényre tervezték. A raktér tolóajtói esetében a tervezők a drylin W profilú sínekre támaszkodnak, amelyek száraz működésüknek köszönhetően karbantartásmentesen és tartósan simán futnak.